خبر فوری

فعالیت دانش‌بنیان در روستاهای قشم با فناوریIT

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، سید محمودرضا آقامیری در نشست خبری پانزدهمین همایش رئیسان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در قشم اظهار کرد: شرکت پارک زیست‌فناوری خلیج فارس در منطقه آزاد قشم برای راه‌اندازی فعالیت‌های دانش‌بنیان در رشته IT با بهره از نیروهای دیپلم در روستاهای جزیره قشم برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اعلام اینکه مرز آبی 2 هزار و 200 کیلومتری کشورمان فرصت مناسبی برای هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان برای کسب درآمد از محصولات دانش‌بنیان دریایی است، افزود: جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد در بخش دریایی شرایط بسیار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری فعالان دانش‌بنیان در بخش دریایی را فراهم آورده است.

رئیس پارک زیست‌فناوری خلیج فارس از کشورهای همسایه در خلیج فارس و آسیای میانه به عنوان مهم‌ترین بازار فروش محصولات دانش‌بنیان ایران نام برد و گفت: با توجه به نیاز اربیل عراق، افغانستان، امارات، ترکیه و کشورهای آسیای میانه به محصولات دانش‌بنیان ایران، به نظر می‌رسد بهترین مقصد صادرات محصولات دانش‌بنیان فعالان این حوزه همین کشورها هستند.

آقامیری تأکید کرد: حرکت به سمت پارک‌های تخصصی مهم‌ترین نیاز فعالیت پارک‌های علم و فناوری محسوب می‌شود و مرکز پارک زیست‌فناوری قشم نیز بر اساس این سیاست با محوریت فعالیت‌های دانش‌بنیان حوزه دریایی تشکیل شده است.

پانزدهمین همایش ملی روسای پارک‌ها و مراکز رشد سراسر کشور با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیسان 39 پارک علم و فناوری کشور و رئیسان مرکز رشد کشور در محل پارک زیست‌فناوری خلیج فارس قشم تا پنجم اسفند ماه جریان دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید