خبر فوری

مقایسه آمار محققان کشور قبل و بعد از انقلاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قمی صبح امروز در چهارمین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، خطاب به جمع حاضر گفت: این جمعی که اینجا حاضر است مجهز به علم و فناوری و مدیریت است البته یک ویژگی دیگر نیز این جمع دارد و آن از نظر تنوع سلایق اجتماعی است.

وی ادامه  داد: این جمع مانند یک پارچه چهل تکه می ماند که با اینکه از چهل تکه جداگانه تشکیل شده است ولی بسیار زیبا است چون همه در راستای یک هدف کار می کنند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش به شرایط حساس بین المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شرایطی زندگی می کنیم که بسیار حساس است با شرایط سختی در سطح بین المللی مواجه هستیم.

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: در سطح بین الملل با ابرروندهای مواجه هستیم که نباید از آنها غفلت کنیم. یکی از این ابرروندها فناوری و ارتباطات است. این ابرروند می گوید همه چیز اینترنتی خواهد شد پس ما باید در این زمینه مجهز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ابرروند دیگری که باید به آن توجه کنیم اقتصاد بین المللی است. همچنین باید به نقش انرژی های تجدیدپذیر در این روند توجه ویژه ای کنیم.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری دو سوال مطرح کرد و گفت: در حال حاضر در گوشه و کنار کشور و دانشگاه های ما برای بررسی اینکه این ابرروندها چه نقشی می توانند در زندگی ما داشته باشند، چه کارهایی صورت گرفته است. آیا مطالعاتی در این زمینه انجام شده که ما بتوانیم در آینده با نقشه وارد این مباحث شویم؟

حجت الاسلام قمی با طرح سوال دیگری افزود: ما در ارتباط با این ابرروندها چه نگاهی می توانیم داشته باشیم؟ جایگاه خودمان را چگونه تعریف می کنیم؟

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه توضیح داد: البته ما از انقلاب به این ور در تمام زمینه ها پیشرفت و رشد خوبی داشته ایم به طوری که ۱۳۷ هزار دانشجوی ما در زمان انقلاب به بیش از ۴ میلیون تبدیل شده و اجرای تحصیلات تکمیلی ما در سرتاسر کشور همه به زبان خودمان ارائه می شود. همچنین ما کشوری هستیم که به ازای یک میلیون جمعیت، ۴۹ نفر محقق و پژوهشگر داشته ایم این در حالی است که این آمار در حال حاضر به ازای هر یک میلیون نفر، به ۵۰۰ نفر محقق افزایش یافته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید