مرکز تخصصی علوم هرمزگان به پایگاه علمی جنوب کشور تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا حاجیان‌زاده عصر امروز در حاشیه مراسم  بهره‌برداری از مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تخصصی علوم هرمزگان به‌عنوان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین مراکز کشور است و هم‌اکنون چند مرکز تخصصی علوم در کشور نیز راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هرمزگان نیز می‌تواند به پایگاه علمی اصلی جنوب کشور تبدیل شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور گفت: 42 حوزه فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف و معین شده است که برخی ماهیت علمی دارد و به نشاط و شادی محیط یادگیری کودکان نیز کمک زیادی می‌کند.

حاجیان‌زاده تصریح کرد: مرکز تخصصی علوم هرمزگان از بخش‌های مختلف آکواریوم ماهیان، بخش فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، رصد نجوم و هوا، زیست بوم‌های جانوری با گونه‌های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه و  اکوسیستم‌‌های دریایی تشکیل شده است.

وی افزود: این مرکز در دو فاز انجام می‌شود که برای راه‌اندازی این مرکز تخصصی بیش از 8 میلیارد ریال هزینه شده و فاز دوم آن نیز که مراکز بخش‌‌های فیزیک، شیمی و هواشناسی است نیز در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور عنوان داشت: هرمزگان با پشتوانه علمی، فرهنگی، اجتماعی و شرایط‌های لازم و مجموعه‌ای که در حال حاضر در استان وجود دارد باید میزبان سایر استان‌های همسایه خود نیز باشد.

به گفته حاجیان‌زاده، وجود جذابیت در فضای یادگیری از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است که کانون در آن پیش‌قدم و پیشتاز شده و در حال الگوسازی و الگوبرداری  برای فضا و محیط‌های رسمی آموزش و پرورش است.

وی گفت: در طرح مدرسه کانون که در سال آینده تحصیلی انجام می‌شود دانش‌آموزان ساعاتی را در مراکز کانون می‌گذرانند و در کارگاه‌ها برای یادگیری شرکت می‌کنند و از مطالب و فضای کانون نهایت استفاده را خواهند برد.

حاجیان‌زاده، انس گرفتن کودکان با مباحث خلقت و خداشناسی را از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز تخصصی علوم عنوان کرد.

وی بیان داشت: پرورش استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان و ترویج و توسعه سواد و تفکر دو کارکرد کانون است و این دو عنصر، دانایی و توانایی دانش آموزان را تقویت کرده و در نهایت مسیر زیستن و زندگی بهتر را برای آنان ترسیم می‌کند.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور، مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان علاوه بر هدایت علمی دانش‌ آموزان این استان می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ویژه کودکان و نوجوانان به مسافران نوروزی نیز معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هرمزگان در بندرعباس با حضور مدیرعامل، معاون استاندار و جمعی از مقامات و مسؤولان محلی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید