خبر فوری

بختگان آبگیری سطحی شد/ تاثیر باران در کاهش ریزگردها

جواد مهدی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید بخشی از تالاب بختگان واقع در پوزه میل تا حاجی آباد و غدیر که در محدوده تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست نی ریز گفت: در بارندگی های اخیر بخش وسیعی از تالاب به صورت سطحی آبگیری شده که به دلیل لغزندگی و ناپایداری بستر تالاب امکان اندازه گیری عمق آب میسر نیست.

 وی افزود: با تداوم بارندگی ها و همچنین رهاسازی حقابه تالاب از سد درودزن امیدوار به احیاء تالاب بین المللی بختگان در آینده ای نزدیک هستیم.

 رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نی ریز با اشاره به اینکه آبگیری سطحی تالاب  جلوگیری از انتشار ریزگردها به مناطق اطراف را در پی دارد، بیان کرد: وضیعت گوراب ها، سدها و بندهای خاکی اطراف شهر نی ریز نیز در حد مطلوبی آبگیری و بعضی از گوراب ها نیز سرریز شده است.

مهدی پور ادامه داد: میزان بارش های اخیر در نی ریز ۸۹.۸ میلی متر بوده و مجموع بارندگی ها در سال زراعی جاری به ۱۲۷.۸ میلی متر رسیده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید