خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی وارد ماموریت جدیدی به نام تبریز 2018 می‌شود و هر دستگاهی باید برنامه خود را در این خصوص داشته باشد.

تبریز 2018، ماموریت جدید ستاد اقتصاد مقاومتی استان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به این که از امروز وارد ماموریت جدیدی به نام تبریز 2018 می‌شویم و باید تعریف کنیم که به دنبال چه هدفی هستیم، افزود: پیش نویس تشکیل ستاد ملی نوشته شده که این ستاد بدنبال سیاست های کلان است و باید روابط ستاد استانی را هم باز تعریف کند.

وی، با بیان این که تبریز 2018 یک اتفاق ملی است که نیازمند ستاد ملی است، گفت: این مهم نیازمند تعریف ردیف بودجه مشخص است.

وی با تاکید بر فعال بودن دبیرخانه تبریز 2018 و مهیا کردن استان به این منظور خاطرنشان کرد: به اکثریت قریب به اتفاق اهداف مان دست یافته‌ایم و تبریز 2018 بیشتر یک بحث نرم افزاری است.

جبارزاده با تاکید بر ورود بخش خصوصی به مساله تبریز 2018 و سرمایه گذاری در این حوزه گفت: باید امکانات موجود را آماده پذیرش مسافران خارجی کنیم و نیاز به ایجاد چیز جدیدی نیست؛ مثلا بازار تاریخی تبریز را باید آماده پذیرش هزاران بازدید کننده در روز کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما تکلیف خود را در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری انجام داده و به اهداف تعیین شده در ارایه تسهیلات، حفظ اشتغال و افزایش آن دست یافته ایم و حالا تاکید داریم بحث تبریز 2018 به شکل جدی مطرح شود.

 وی، جذب گردشگر زیاد را هدف اصلی تبریز 2018 دانست و گفت: در 2018 فقط تبریز را مد نظر قرار نداده بلکه استان‌های همجوار و تمام شهرستان‌های استان را هم در نظر گرفته‌ایم.

جبارزاده، همچنین از افزایش ورود گردشگر فرهنگی به تبریز در تابستان امسال خبر داد و گفت: در سه ماه تابستان 228 هزار نفر فرهنگی به استان آمدند که برنامه ما 100 هزار نفر بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید