خبر فوری

کربلای 5 به عنوان سنگین‌ترین و گسترده‌ترین عملیات شناخته می‌شود

فرمانده سپاه هرمزگانبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار رضا ترابی در مراسم گرامی‌داشت عملیات کربلای 5 که در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: عملیات کربلای 5 از بزرگترین عملیا‌ت‌های دوران دفاع مقدس بود که در بامداد 19 دی‌ماه 1365 با رمز مقدس یازهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و رزمندگان اسلام نقش بسزایی در آن داشتند.
وی افزود: رزمندگان در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و همانند شمع سوختند و پرپر شدند اما به  برکت حضورشان امروز نه‌تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام جهان اسوه و الگو هستند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: 19 دی‌ماه  یادآور یکی از رشادت‌های مردان ایران زمین در دوران دفاع مقدس است زیرا همین امر موجب شد تا دشمن بداند و پی ببرد که رزمندگان ایرانی نیز از توان و هوش بالایی برخوردار هستند.
سردار ترابی بیان داشت: این روز در تاریخ جنگ به عنوان سنگین‌ترین و گسترده‌ترین عملیات با نام «کربلای 5» شناخته می‌شود زیرا دشمن در این عملیات خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متوجه شد و از نظر تجهیزات تلفات زیاد و از نظر سیاسی با شکست مواجه شد و قدرت در دست رزمندگان ایرانی افتاد.
وی اظهار کرد: عملیات کربلای 5  پاسخی به عملیات کربلای 4 بود چراکه در آن عملیات دشمن که مورد حمایت کشورهای غربی بود توانست به کمک آواکس‌ها عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن رزمندگان و جوانان ایرانی شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: رزمندگان ما می‌خواستند به دشمن نشان دهند که عملیات کربلای 4 هرچند که برایشان پیروزی نداشت اما آنها نه برای شکست وارد جنگ شده‌اند و نه برای پیروزی، بلکه ورود آنها به معرکه جنگ لبیک گفتن به فرامین حضرت امام(ره) بود.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان عنوان داشت: گرامی‌داشت عملیات غرورآفرین کربلای 4 و 5 نمونه‌ای از پایبندی مردم استان هرمزگان به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که باید همه مردم و مسؤولان در این مسیر اهتمام لازم را داشته باشند زیرا این شهدا بودند که برای حفظ اسلام و حفظ ارزش‌های اسلامی کشور خون و جان خود را نثار و ایثار کردند.
ترابی یادآور شد: در کربلای 5، عملیات سنگین بود و فرصت استراحت محدود، به گونه‌ای که منطقه شلمچه به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی ‌آن، به عنوان یکی از معابر وصولی شهر بصره به شمار می‌رفت و همواره در زمره اهداف قوای نظامی‌ جمهوری اسلامی ‌ایران قرار داشت.
وی افزود: امروز معنویت شهدا و خون ارزشمند آنهاست که اسلام را به ‌جهان معرفی کرده است و این را در کشورهای یمن، سوریه، لبنان و فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی شاهد هستیم.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خاطرنشان کرد: زندگی شهدا و جنگ هشت‌ساله ما سراسر درس و فداکاری بود و حضور جهادگونه و پرنقش شهدای ما در جبهه‌های جنگ آغاز حرکت عظیم و بزرگی بود.
ترابی اضافه کرد: امیدواریم خداوند به ما عنایت کند که وظایفمان را خوب بشناسیم و تا بخشی از دین خود را به همه مردم این سرزمین ادا کنیم.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز شاهد هستیم و می‌بینیم که رزمندگان و بسیجیان و جوانان چگونه در برابر دشمن ایستاده‌اند تا اجازه ندهند ذره‌ای به کشورمان نگاهی داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید