نجات قوچ کوهی از چنگال گرگها

نجات قوچ کوهی از چنگال گرگهابه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد یوسف نژاد رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: این مسافر با وسیله نقلیه خود از کرمان راهی خراسان رضوی بود که در مسیرش در منطقه کلات شهرستان گناباد با مشاهده گرفتاری قوچ کوهی در چنگال 2 گرگ، با اقدامی متهورانه گرگها را فراری و قوچ را رهایی داد.
یوسف نژاد،افزود: قوچ وحشی که از چندین ناحیه به شدت زخمی شده بود، بعد از رهایی از چنگال گرگها توسط این هموطن دوستدار محیط زیست، برای درمان به اداره محیط زیست گناباد تحویل شد.
وی گفت: این گونه وحشی پس از تیمارداری و بازیابی سلامت خود، به دامان طبیعت بازگردانده می شود.
قوچ کوهی از گونه های حفاظت شده در شهرستان گناباد محسوب می شود.
شهرستان گناباد با 407 هزار هکتار گستره زیست محیطی حفاظت شده و شکار ممنوع در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
کل و میش، قوچ کوهی، بز، روباه، گرگ و کفتار و انواع خزندگان و پرندگان نظیر هوبره و کبک از جمله گونه های جانوری محیط زیست گناباد هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید