مجازات‌های سنگین در انتظار شکار غیرمجاز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سعید رازانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت شکار در استان لرستان اظهار داشت: محیط زیست دیگر تحمل و توان این همه صدور مجوز سلاح شکاری را ندارد، بنابراین کسانی که با استفاده از سلاح مجاز اقدام به شکار غیرمجاز کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه زندگی همه ما به محیط زیست وابسته است بنابراین بر ما واجب است که آن را نگهداری و حراست کنیم، گفت: اگر به محیط زیست و حیات‌وحش آسیب برسد در واقع به خودمان آسیب رسیده است و باید سعی کنیم به همان اندازه که به محیط خصوصی خود توجه می‌کنیم به همان اندازه نیز باید به محیط زیست اهمیت بدهیم.

دادستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه براساس دستور رئیس کل دادگستری لرستان مجازات‌ها برای این افرادی که اقدام به شکارغیرمجاز می‌کنند بسیار سنگین خواهد بود، خاطر نشان کرد: حتی اگر این افراد دارای سلاح مجاز باشند اما اقدام به شکار غیرمجاز کنند براساس بخشنامه‌های اعلام شده سلاح‌های آن‌ها ضبط خواهد شد.

این مسوؤل ادامه داد: افرادی بوده‌اند که به دلیل شکار غیرمجاز خرس ماه‌ها در زندان مرکزی خرم‌آباد محبوس بوده و این درحالی است که افراد مذکور خسارت محیط زیست را پرداخت کردند اما دادگاه مجازات سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

رازانی با تاکید به اینکه دیدگاه دستگاه قضایی در خصوص شکارغیرمجاز در راستای پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین اهمیت موضوع برخورد قاطع با تخلفات است، تصریح کرد: محیط زیست میراثی است که  برای همه نسل‌ها بوده و چیزی نیست که فقط به ما تعلق داشته باشد.

دادستان خرم‌آباد اضافه کرد: محیط زیست میراث مشترک همه نسل‌ها بوده و باید برای نسل‌های بعد نیز از آن محافظت شود، به همین دلیل دستگاه قضایی با کسانی که اقدام به شکار غیرمجاز و تصرف مناطق حفاظت شده می‌کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به رابطه بین دستگاه قضایی و محیط زیست گفت: در رابطه با این موضوع  ارتباط مطلوبی وجود دارد و پرونده‌های متخلفان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شعب خاصی که پیش‌بینی شده بررسی می‌شود.

این مسوؤل افزود: با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده شکارچیان کمتر قصد دست‌درازی به محیط زیست و شکار غیرمجاز را می‌کنند، مسوؤلان نیز باید در صدور جواز برای سلاح شکاری محدودیت‌های لازم را قائل شوند.

رازانی در پایان سخنان خود اضافه کرد: محیط زیست ما به گونه‌ای است که برای جلوگیری از نابودی آن نیازمند محدودیت‌هایی است، لذا می‌توان برای افرادی که به تیراندازی علاقه دارند باشگاه‌های ایجاد شود تا در آنجا به تیراندازی مشغول شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید