خبر فوری

اختصاص حدود سی میلیارد ریال برای بیابان زدایی هرمزگان

هرمزبان:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: دو میلیارد و نهصد میلیون تومان برای بیابان زدایی در این استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،یکتاپور افزود: یک میلیارد و600 میلیون تومان از این بودجه ملی و بقیه استانی است.

وی گفت: این اعتبارات برای اجرای طرحهای مدیریت هرزآب و نهال کاری در سطح 800 هکتار وساخت بادشکن در بیابانهای هرمزگان هزینه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان افزود: پارسال در 350 هکتار از بیابان های استان، با اعتبار 640 میلیون تومان طرح های مدیریت هرزآب با احداث بند و نهال کاری بیابان‌زدایی شد.

یکتاپور گفت: در سطح ملی و در هیئت دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و مبارزه با ریز گردها مبلغ 300 میلیارد تومان مصوب شده است که امیدواریم سهم هرمزگان ازاین میزان با توجه به بحرانی بودن وضع بیابانهای استان قابل توجه باشد.

نزدیک به دو دهه خشکسالی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، پایین آمدن توان تولید اقتصادی مردم در مناطق بیابانی، و عدم اختصاص اعتبار جداگانه برای مشارکت مردم در طرح‌های بیابان‌زدایی از مهم‌ترین تنگناها درزمینه بیابان‌زدایی است.

استان هرمزگان با مساحت 7 میلیون و دویست هزار هکتار دارای 1 میلیون و 565 هکتار اراضی بیابانی است.
این استان همچنین یکی از پنج استان اول منشاء ریزگردهای داخل کشور است .
چهار منشاء ریزگردها در هرمزگان بیابانهای شرق جاسک، صحرای گچین، بیابانهای مهرگان بندرلنگه و دشت جاده میناب-بندرعباس است./خبرگزاری صداوسیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید