خبر فوری

گفتمان ما ادامه گفتمان رهبر انقلاب است/به دنبال امنیت قلم هستیم

به گزار ش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری وزیر فر هنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز نخستین نشست خبری خود را با اصحاب رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرد.

وی در بخشی از سخنان خود در این نشست خبری عنوان کرد: ۱۰۰روزی از حضور من در این وزارت می گذرد و بر خود واجب می دانستم به مردم گزارش عملکرد بدهم.

صالحی امیری ادامه داد: گفتمان ما در ادامه گفتمان مقام معظم رهبری است.عقلانیت فرهنگی، انسجام فرهنگی، دیانت فرهنگی، تنوع فرهنگی چهار شاخصه آن است حفظ ثبات فرهنگی در دستور کار ما است زیرا معتقدیم با جنجال نمی شود کار فرهنگی کرد و شما اهالی رسانه ما را در این هدف همراهی کنید.

وی افزود: تجمیع منابع و فرصت ها و جشنواره های فرهنگی در تهران ناعادلانه است لذا توزیع عادلانه منابع فرهنگی در تمام کشور رویکرد دیگرمان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حفظ ثبات فرهنگی در دستور کار ما است زیرا معتقدیم با جنجال نمی شود کار فرهنگی کرد و شما اهالی رسانه ما را در این هدف همراهی کنید.

صالحی امیری افزود: گفتگوی فرهنگی امر دیگری است که من بر آن تاکید دارم و برای رسیدن به اعتدال فرهنگی باید به گفتگو برسیم. هدف گفتگو ایجاد فضای عقلانی و اعتدال است و بدون گفتگو وفاق فرهنگی ایجاد نمی شود.

وی همچنین افزود: ما به همه نحله‌های فرهنگی احترام می‌گذاریم و همه گرایشات فرهنگی در دایره انقلاب اسلامی از حقوق برابر برخوردار هستند. گفتمان حاکم گفتمان مقام مغظم رهبری است و ما وفادار به گفتمان ایشان هستیم. تجمیع منابع و فرصت ها و جشنواره های فرهنگی در تهران ناعادلانه است لذا توزیع عادلانه منابع فرهنگی در تمام کشور رویکرد دیگرمان است.

صالحی امیری همچنین گفت: در حوزه موسیقی توجه به موسیقی محلی و بومی در حوزه هنر و توجه به هنر بومی جزو سیاست های  ما در زمینه عدالت فرهنگی است.

وی اصل دیگر از فعالیت خود را تلاش برای احساس امنیت فرهنگی نامید و گفت: ایجاد امنیت بیان و قلم وظیفه ما است.

وزیر ارشاد تأکید کرد: اصل پرهیز از تصدی گری را به صورت جدی دنبال می کنیم و امور را به صنوف واگذار می کنیم. در طول برنامه ششم همه امور اجرایی فرهنگ و هنر را به صنوف واگذار می کنیم و سیاستگذاری، حمایت و نظارت برعهده ما می ماند.
صالحی امیری ادادمه داد: شورای فرهنگ عمومی فعال تر می شود و به ویژه این شورا در استانها فعال می شود. تدوین نظام های صنفی برای هنر و رسانه در دستور کار است. ما در حال نهایی کردن سازمان نظام رسانه ای در دولت هستیم که به مجلس برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حوزه اختیارات اصحاب رسانه تقویت می شود و معاونت مطبوعاتی ما هدف سیاستگذاری، نظارت و حمایت را دنبال می کند.

وی در ادامه گفت: خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی در حال همکاری با ما هستند تا لایحه سازمان نظام هنری را تدوین کرده و به مجلس بفرستیم. دولت آقای روحانی بر اساس وعده انتخاباتی خود به تدریج همه امور را به نهادهای صنفی واگذار می کند که ایجاد دو سازمان نظام هنری و رسانه ای از نمودهای آن است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید