گروه اندیشه: نویسنده برجسته کشور از جمله آثار در دست تألیف خود را دانش‌نامه قرآنی ویژه نوجوانان برشمرد و گفت: این اثر که بزرگ‌ترین دانش‌نامه قرآنی نوجوانان در جهان اسلام است، در 14 جلد تدوین خواهد شد که تاکنون 6 جلد آن تألیف و آماده چاپ شده است.

تألیف بزرگ‌ترین «دانش‌نامه قرآنی نوجوانان جهان اسلام» در 14 جلد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته یزدی و از فعالان حوزه ادبیات داستانی در کشور روز گذشته در مراسم تجلیل رمان رویای نیمه شب در یزد با بیان اینکه این جلسه، تداعی کننده تجلیل از وی و حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی در کنگره 8 سال پیش «شعر و قصه طلاب کشور» بود، اظهار کرد: در دی‌ماه سال جاری دو اتفاق مهم و شیرین برای بنده رقم خورد؛ نخست اینکه هشتم دی‌ماه در جشنواره «دین و پژوهش‌های برتر» یکی از کتاب‌های بنده به عنوان تنها اثر داستانی برگزیده این جشنواره انتخاب شد و مهم‌تر از آن، سعادت دیدار با مقام معظم رهبری در 16 دی‌ماه بود که معظم له در دیدار صمیمی و خصوصی با برخی از اصحاب فرهنگ و قلم، بنده را به دلیل نگارش کتاب «قایق راندن به اقیانوس» مورد تفقد قرار دادند.
سالاری در تشریح جزئیاتی از آن دیدار بیان کرد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب با اشاره به کتاب «قایق راندن به اقیانوس» خطاب به بنده فرمودند؛ قایقران این اقیانوس، شما هستید و بنده نیز عرض کردم؛ اقیانوس آن هم جنابعالی هستید.
وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین از رمان «رویای نیمه شب» نیز به نیکی یاد کرده و فرمودند: این کتاب را هم خودم مطالعه کردم و هم خواندن آن را به اطرافیان توصیه نمودم.
سالاری تصریح کرد: در آن جلسه، بنده در پاسخ انتقاد یکی از حاضران نسبت به آمار پایین کتابخوانی در کشور، تولید آثار جذاب و توزیع و تبلیغ مناسب این آثار را راهکار پیوند مردم با کتاب و مطالعه دانستم.
وی به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان استان یزد طی سفر ایشان به استان در سال 86 نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از آن دیدار به یادماندنی، در واقع جلسه‌ای برای پاسداشت مقام مرحوم مهدی آذریزدی بود که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به نیکی از وی و آثارش تجلیل کردند و خود مرحوم آذریزدی نیز پس از آن دیدار اذعان داشت که تکریم معظم له، به وی آبرو داد.
این نویسنده توانمند استان و کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح گوشه‌ای از سابقه خود در حوزه ادبیات پرداخت و گفت: بنده حدود 25 سال سابقه مطبوعاتی در حوزه ادبیات کودک دارم که اوج آن به دوران مسئولیت در دو نشریه «سلام بچه‌ها» و «پوپک» بازمی‌گردد.
وی افزود: در کنار پرداختن به حوزه ادبیات و نگارش چندین داستان و رمان، اخیراً نگارش متن یک انیمیشن بلند سه بعدی را به پایان رساندم که پس از تدوین در قالب یک کار 600 دقیقه‌ای از شبکه‌های برون‌مرزی سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.
سالاری از دیگر آثار در دست تألیف خود را دانش‌نامه قرآنی ویژه نوجوانان عنوان کرد و گفت: این اثر که بزرگ‌ترین دانش‌نامه قرآنی نوجوانان در جهان اسلام است، در 14 جلد تدوین خواهد شد که تاکنون 6 جلد آن تألیف و آماده چاپ شده است.
وی اشاره‌ای نیز به آثار داستانی در دست تهیه خود داشت و بیان کرد: رمان‌های «دعبل و زلفا»، «شب صورتی» و «به سوی فانوس دریایی»، سه اثری است که در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.
حجت‌الاسلام سالاری، سرآغاز میل و اشتیاق فراوان خود به مطالعه را مأنوس بودن با کتابخانه دانست و گفت: بنده از کودکی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و در همه دوران زندگی خود نیز با کتاب و کتابخانه مأنوس بوده‌ام و در سال 70 نیز که به عنوان کتابدار به استخدام دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درآمدم، اقدام به تأسیس بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی حوزه‌های علمیه کرده و ارتباط خود با کتابخانه‌ها را حفظ کردم.
خالق رمان‌ تحسین‌شده «رویای نیمه شب» تصریح کرد: در شرافت داستان همین بس که خداوند نیز در قرآن کریم به فراوانی از داستان در قالب قصص انبیا استفاده کرده است.
منبع: کتابخانه های یزد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید