خبر فوری

هرمزگان می‌تواند یکی از شرکای مهم تجاری برای استان‌های روسیه باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در دیدار با سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روسیه و ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی هستند، عنوان کرد: روسیه اکنون یکی از کشورهای تاثیرگذار و پرقدرت در عرصه بین‌ المللی و جهانی است.

وی با بیان اینکه نزدیکی این دو کشور در مسائلی همانند بحران سوریه سبب شده که به طور کلی طراحی ‌های دیگران برای این منطقه تغییر کند، اضافه کرد: روابط ایران و روسیه بر اساس منافع مشترک دو ملت، امروز یکی از برجسته ‌ترین روابط در بین کشورهای دنیاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه حضور روسیه و قرارگیری این کشور در میدان نبرد سوریه در بحث مبارزه با تروریست بسیار ارزنده و ستودنی است، ادامه داد: ایران همواره از دولت‌هایی حمایت کرده که با رای مستقیم مردم خود بر سرکار آمده‌اند و این را نمی‌‌پذیرد که عده‌ای از بیرون بخواهند برای ملت‌ها تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه بندرعباس با شهر آستاراخان روسیه و همچنین هرمزگان با استان هولو در این کشور، پیمان خواهرخواندگی دارد، تصریح کرد: می‌توان بر این بستر کارهای مشترک زیادی را انجام و نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی فی ‌مابین بیش از پیش امیدوار بود.

جادری یادآور شد: خرسندیم از اینکه روس‌ها در هفته‌‌های آینده کلنگ یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی به ارزش سرمایه‌‌گذاری یک میلیارد یورو را در شهرستان سیریک به زمین می‌‌زنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: از طرفی با توجه به تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان می‌‌توان در حوزه‌های صادراتی این بخش از محصولات نیز فعال‌‌تر از گذشته عمل کرد چراکه روسیه به دلیل سرما، در بیشتر ماه‌های سال نیازمند محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری بین دو کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: هرمزگان با توجه به برخورداری از بیش از 10 فرودگاه، بنادر و زیرساخت‌های صادراتی و تجاری می‌‌تواند به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری برای سایراستان‌های روسیه به شمار آید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *