خبر فوری

طرح احیا و پرورش گوزن زرد در استان ایلام موفقیت آمیز بوده است

مازیار سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال ۸۶ شش راس گوزن زرد از جزیره اشک ارومیه وارد استان شد که اکنون تعداد آنان به ۵۰ راس رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۰ راس از این گوزن های زرد به سایت پرورش گوزن یزد منتقل شد که این امر نشان از موفقیت سایت استان است.

وی افزود: علاوه بر این با زاد و ولدهای صورت گرفته در سال جاری ۴۵ راس گوزن زرد دیگر در سایت داریم که آماده ارسال به سایر استان های دیگر هستیم.

وی گفت: این سایت به مساحت ۸۰ هکتار به صورت شبانه‌روزی حفاظت می‌شود و امیدواریم که تعداد گوزن‌هایی که در این سایت زیست می‌کنند افزایش یابند.

سلیمان نژاد گفت: باید در حفاظت از گونه‌هایی که در معرض انقراض هستند تلاش کرد زیرا که نسل آینده ما نیز حق دارند که این گونه زیبا را ببینند و وظیفه ما حفاظت از این گونه بسیار زیبا و کمیاب است.

وی، موقعیت جغرافیایی و چهارفصل بودن استان ایلام را یکی از دلایل فراهم شدن شرایط مساعد برای زندگی و حفاظت از بسیاری از گونه‌های جانوری نام برد و گفت: همین موضوع یکی از دلایل موفقیت سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در استان ایلام بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود ۱۹۵ گونه پرنده ، ۳۸ گونه پستاندار، ۳۰ گونه ماهی، خفاش ۸ گونه، گوشخواران ۱۳ گونه ، جوندگان ۶ گونه و حشره خوران ۳ گونه و دوزیستان و لاک پشتان ۶ گونه در استان زندگی می کنند.

در سال های اخیر حضور بسیاری از گونه های جانوری مهم از جمله پلنگ ایرانی، گربه وحشی، کاراکال، شاه روباه، افعی دم عنکبوتی و گونه با ارزش قمری ناماکوا در استان مستندسازی شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *