خبر فوری
گروه فعالیت‌های قرآنی: در سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جامعه قرآنی کشور همگام با اقشار مختلف مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با احیاگر قرآن و اندیشه‌های انقلاب تجدید بیعت کردند.

حضور جامعه قرآنی در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید بیعت با احیاگر قرآن و اندیشه انقلاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در سالگرد سی و هشتمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی همه اقشار و آحاد مردم با حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب تجدید بیعت کردند.
سرمای هوا به ویژه در ساعات ابتدایی صبح در پایتخت احساس می‌شد، اما این مسأله نه تنها در برپایی با شکوه‌تر راهپیمایی مردم اثرگذار نبود بلکه مردم انقلابی از دقایق ابتدایی صبح و قبل از ساعت 9، با شکوه هرچه تمامتر در راهپیمایی حضور پیدا کردند و پاسخ محکمی به سخن پراکنی‌های اخیر دولت‌های غربی دادند.
مردم قدرشناس در این بهار آزادی نه تنها جای شهدای انقلاب و دفاع مقدس بلکه جای شهدای مدافع حرم را نیز خالی کردند و یادشان را زنده نگه داشتند، شهدایی که غالب آنها از نسل‌ها و رویش‌های بعد از انقلاب بودند که اگرچه انقلاب را درک نکردند، اما امروز پاسدار انقلاب و اسلام هستند.
حضور مردم در راهپیمایی امسال به دلیل تحولات منطقه و سخن پراکنی‌های اخیر دولت‌های غربی شکوه بیشتری داشت و در این حضور پر شور، جامعه قرآنی نیز حضور چشمگیری داشت، غرفه‌های شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در تقاطع خیابان نواب-آزادی میزبان حضور قرآنیان بودند و به اجرای برنا‌مه‌های مختلف می‌پرداختند.
غرفه شبکه قرآن و معارف سیما که وعده‌گاه جامعه قرآنی کشور بود با تلاوت آیاتی از سوره اسراء و فجر توسط محمدحسین سبزعلی قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کارش را آغاز کرد و در ادامه نیز شاهد حضور اهالی قرآن در این غرفه بودیم.
مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در حاشیه حضور در این مراسم و در گفت‌‌وگو با ایکنا بیان کرد: قرآنیان هم مانند همه مردم باید در صحنه‌های مختلف حاضر باشند و نقش و مشارکت خودشان را نشان دهند از جمله همین راهپیمایی که نماد جشن ملی ما است و موج جمعیتی که مشاهده می‌کنیم که باعث استحکام نظام است. قرآنیان هم باید در این عرصه حضور داشته و پیشتاز باشند و باید بدانند که انس با قرآن وظایف آنها را نسبت به تکالیفی که دارند حساس‌تر می‌کنند. قبل از انقلاب در مجموع چند جلسه خصوصی قرآن داشتیم اما در طول این 38 سال فضاهای قرآنی بسیاری رشد کرده‌اند.
داوود جعفری: اهل قرآن، اهل ولایت
داوود جعفری قاری ممتاز قرآن گفت: اگر فکر می‌کنیم که اهل قرآن هستیم باید اهل معرفت باشیم، اگر اهل معرفت هستیم باید اهل ولایت باشیم و اگر اهل ولایت هستیم باید در این روز در راهپیمای حضور پیدا کنیم.
محمدحسین سبزعلی: انقلاب متصل به قرآن و اهل بیت(ع) است
محمدحسین سبزعلی قاری بین‌المللی قرآن در مورد نقش قرآن در انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب متصل به قرآن است که به رهبری امام خمینی(ره) و با قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی  رسیده است و مردم هم به این دلیل به جمهوری اسلامی رأی دادند. قرآن همیشه در صحنه است و باید باشد، هم تلاوت قرآن، هم فهم قرآن  و هم عمل به قرآن باید رونق پیدا کند، خدا را شاکریم که افرادی که قاری و حافظ شده‌اند نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و شمارش نمی‌شوند، قبل از انقلاب به ندرت حافظ قرآن داشتیم، اما امروز تعداد آنها قابل شمارش نیست و همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.
حضور در اهپیمایی بخشی از عمل به قرآن است
سید عباس انجام، قاری و مبتهل برجسته قرآن در مورد اهمیت حضور قرآنیان در این راهپیمایی بیان کرد: این حرکت، حرکت ملی و انقلابی است و نه فقط قرآنیان بلکه همه آحاد مردم در آن حضور دارند؛ چون تجسیم عملی آیات قرآن باید توسط قرآنیان باشد؛ لذا قرآنیان خط مقدم این حضور هستند، همه باید ندای رهبری و انقلاب را لبیک بگویند و شرکت کنند و این حرکت، حرکتی انقلابی است در مقابل دشمنی که هر روز یاوه‌گویی می‌کند و این حضور و حرکت باید نشان دهنده قدرت اسلام و ملت ایران باشد و قدرت نظامی را نشان دهد که از هیچ نظامی جز خدا و اهل بیت(ع) نمی‌ترسد، حضور قرآنیان از این جهت مهم است که مردم به آنها طور دیگری نگاه می‌کنند، حضور قرآنیان باعث دلگرمی می‌شود و آیات زیادی داریم که نشان می‌دهد باید در مقابل ستم ایستاد و حضور داشت بخشی از عمل به آیات قرآن همین حضور در صحنه است.
انقلاب اسلامی زاییده اندیشه قرآنی امام راحل(ره) است
محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مورد اهداف انقلاب و جایگاه قرآن در این اهداف گفت: اصل انقلاب اسلامی زاییده اندیشه قرآنی امام خمینی(ره) بوده و انقلاب اهداف بزرگی را داشته، اما مهم‌ترین آن، ارتقاء سطح فرهنگ و آموزه‌های قرآنی بوده است، این را می‌توان از اولین اقدام امام(ره) بعد از انقلاب بفهمیم که ایشان تفسیر سوره حمد را برپا کردند، این نشانه مهمی است که هدف امام(ره) بر اساس اندیشه قرآنی او و ارتقاء قرآن در عصر حاضر بود که مقام معظم رهبری هم به خوبی این راه را ادامه می‌دهند و این جامعه قرآنی با این وسعت با شکوه که در این جمع‌ها حضور دارند این را می‌رساند که ریشه‌های انقلاب، قرآنی بوده و در جهت حمایت از این فضا باید جامعه قرآنی پیشقدم باشند.
مرتضوی: حضور قرآنیان در صحنه موجب رونق ارزش‌ها است
سید وحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما در مورد قران و نقش آن در عرصه انقلاب گفت: هر کسی با هر دیدگاه و نظری در این فضا و در این شور و شعور انقلابی باید حضور پیدا کند به ویژه قرآنیان، به این دلیل که اعتقاد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و همه کسانی که این فضا را تبیین کرده‌اند بر این بوده که قرآن در عرصه وارد شود؛ یعنی قرآن به صورت عملی در صحنه وارد شد و حضور پیدا کرد و این حضور موجب شکل‌گیری انقلاب شد، انقلاب، انقلاب قرآنی است، قطعاً قرآنیانی که فضای تلاوتشان باعث رونق فضای قرآنی جامعه می‌شود از جمله مفسران، مترجمان و… حضورشان در این فضا باعث رونق آن ارزش‌ها می‌شود.
موسوی درچه‌ای: انقلاب ما بر گرفته از قرآن است
سید محمدجواد موسوی درچه‌ای قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: انقلاب ما برگرفته از قرآن است و جدای از قرآن نیست و اهالی قرآن به جهت انسی که با قرآن دارند باید در روز 22 بهمن پیشقدم بوده و از بقیه جلوتر باشند، الحمدلله اساتید هم حضور دارند و موجب خوشحالی است، قبل از انقلاب از جهت کمی و کیفی واقعاً ضعیف بودیم و تمام دستاوردهای قرآنی امروز ما که در سطح جهان، ایران به عنوان ام القری مطرح است به برکت انقلاب است.
قصری زاده: مبنای حرکت انقلاب قرآن بود
منصور قصری زاده، قاری بین‌المللی قرآن در مورد مبنای حرکت انقلاب بیان کرد: اصل حرکت انقلاب بر مبنای قرآن و اهل بیت(ع) بوده و کسانی که به قرآن منتسب هستند؛ مانند قاریان، وظیفه مضاعفی دارند و باید بصیرت بیشتری داشته باشند، مبنای انقلاب چیزی جز قرآن نبوده در نتیجه قرآنیان باید به عنوان یک الگو نشان دهند که همچنان مبنای قرآنی انقلاب پابرجا مانده است، البته پیشرفتی که در ایران صورت گرفته هنوز به نقطه ایده آل نرسیده و نباید به این راضی باشیم و باید فضای قرآنی کشور را به وسیله جلسات قرآن بیشتر کنیم تا بتوانیم از مبانی و مفاهیم قرآن بیشتر استفاده کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *