خبر فوری
گروه معارف: رئیس شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، با تاکید بر لزوم آشنا کردن دانشجویان با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، یادآور شد: مهمترین عاملی که می‌تواند آن آموزه‌ها را به نسل جدید منتقل کند، درست و انقلابی عمل کردن، مدیران و مسئولان فعلی است.

مهمترین انتقال دهنده اندیشه‌های امام(ره)، عمل مدیران است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ترابی، رئیس شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در پیروزی انقلاب، اظهار کرد: در انقلاب ما سه طیف در راستای تحقق ایده‌ها و اهداف این نظام و رهبری نقش داشتند؛ نخستین طیف، توده مردم بودند و اگر حضور آن‌ها نبود کاری از دست نخبگان بر نمی‌آمد، در واقع هنر نخبگان این بود که توانستند توده مردم را روشن کرده تا در میدان حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه تمام قدرت این انقلاب به خاطر حضور مردم بوده است، افزود: این نخبگان واسطه بین مردم و حضرت امام خمینی(ره) بودند که پیام رهبر کبیر انقلاب را به سمع مردم می‌رساندند.
نقش نخبگان در پیروزی انقلاب
رئیس شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با بیان اینکه نخبگان جامعه شامل دو قشر حوزه علمیه و دانشگاه است، ابراز کرد: نخبگان اجتماعی ما شامل روحانیون و دانشگاهیان بود، البته وقتی می‌گوییم دانشگاهیان، صد درصد دانشگاهیان و وقتی می‌گوییم روحانیون، صد درصد آن ها را شامل نمی‌شود.
حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد: اما این دو قشر بودند که توانستند پیام‌ها و ایده‌های امام خمینی(ره) را برای توده مردم باز و منتقل کنند تا در صحنه مبارزه و دفاع حضور پیدا کنند.
وی نقش دانشجو و دانشگاهیان را در تداوم انقلاب، یک حقیقت موثر دانست و گفت: قطعا کسانی که در ایجاد یک حقیقتی موثر بودند، در تداوم آن هم موثر هستند مگر اینکه این عناصر کنار گذاشته شوند یا خودشان پای خودشان را کنار بکشند که در این صورت قطعا اصل لطمه می‌خورد.
وی ادامه داد: همان قشرهایی که پای کار آمدند تا انقلاب پیروز شد، همان اقشار هم باید تا آخر، این انقلاب را با فکر و مدیریتشان، حمایت کنند تا به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنیم.
ویژگی‌های دانشجوی انقلابی
رئیس شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های یک دانشجوی انقلابی، عنوان کرد: یک دانشجوی انقلابی در درجه اول باید اهل مطالعه بوده و آگاهی لازم را داشته باشد، زمان خود را شناخته و سرگرم مسائل روزمره نباشد، هم سیاست فهم و هم دین فهم باشد، انگیزه دفاع از ملیت و جامعه خود را داشته باشد و دارای معرفت دینی و سیاسی و اجتماعی باشد، اگر این‌ها در کسی جمع شود می توان گفت یک عنصر کاملا انقلابی است.
حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد: باید سیستم دانشگاه یا آموزش و پرورش طوری باشد که جوانان را به ویژگی‌های انقلابی مجهز کند البته در سطح دبیرستان و دبستان با یک بیان و در سطح دانشگاه به شکل‌ دیگری باید این هدف را دنبال کرد.
انتقال اندیشه های امام(ره)
وی با تاکید بر لزوم آشنا کردن دانشجویان با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، یادآور شد: خیلی از دروس‌ است که این مفاهیم را منتقل می‌کند، در حال حاضر دروس انقلاب یا وصایای امام برای دانشجویان وجود دارد اما به نظر بنده مهمترین چیزی که می‌تواند آن آموزه‌ها را به نسل جدید منتقل کند، درست عمل کردن و انقلابی عمل کردن مدیران و مسئولان فعلی است، به عبارتی دیگر اگر ما بخواهیم نظریه را منتقل کنیم بسیار ضعف داریم، و جوانان، با بررسی عملکرد مدیران اجتماعی، قضاوت می‌کنند که آن ایده‌ها چقدر سازنده و مفید است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید