خبر فوری

برگزاری اولین دوره مسابقات کندرکشی در بندر سلخ قشم

عبدالرحیم رضوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: اولین دوره مسابقات کندر کشی شهرستان قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم،اداره ورزش و جوانان قشم ،دهیاری روستای سلخ و به همت ژئوپارک قشم و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،محلی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از بازی‌های بومی محلی در چهار رشته از جمله مسابقات کندر کشی،طناب کشی،دار توپ و فوتبال ساحلی به مناسبت دهه مبارک فجر و تحت عنوان سومین جشنواره روستایی ژئوپارک قشم که در پارک ساحلی روستای سلخ در روز 21 بهمن ماه برگزار خواهد شد.  

 

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی منطقه آزاد قشم این جشنواره با هدف توسعه اقتصاد جامعه محلی برگزار می‌شود تصریح کرد: حفظ و انتقال فرهنگ و آداب و رسوم گذشته به‌ نسل جدید و انجام بازی‌ها در فضایی شاد و صمیمی از دومین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رضوانی با بیان اینکه اجرای موسیقی رزیف ، نمایشگاه توانمندی‌های جامعه روستایی و عرضه محصولات محلی نیز از دیگر برنامه‎های این جشنواره خواهد بود ادامه داد: بازی‌های بومی محلی گنجینه‌ای از هویت و فرهنگ تاریخی ماست که علاوه بر جنبه‌های نشاط، پیوستگی عمیقی با معیشت مردم در دوره‌های گذشته دارد و هرچه زمان می‌گذرد، مردم از آداب نیک و زندگی ساده گذشته دور می‌شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید