خبر فوری

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد

حمید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کیفیت هوای مشهد در روز سه شنبه (امروز) با توجه به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ات ارسالی از  ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مستقر در سطح شهر در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت آلاینده های ازن، منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد افزوده و از غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده، ادامه داد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای این شهر از مجموع ۲۰ ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف شهر ۱۰۹  پی.اس.آی است که بالاتر از حد مجاز بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۰ ایستگاه در وضعیت آلوده قرار دارند، افزود: ایستگاه‌های سمزقند با ۱۴۴، خیام‌جنوبی با ۱۴۲، خاقانی با ۱۲۵ پی.اس.آی آلوده‌ترین ایستگاه‌های مستقر در مشهد بوده که برای تمامی گروه‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در ادامه بابیان اینکه دو ایستگاه خیام‌شمالی و مفتح با ۱۵۹ و ۱۵۲ پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه های صبح امروز هستند، گفت: همچنین ایستگاه های تقی‌آباد با ۱۲۱، آوینی با ۱۱۵، سجاد با ۱۱۱، امامیه با ۱۰۸، حرم‌مطهر با ۱۰۴ پی.اس.آی از دیگر ایستگاه‌های ناسالم روز سه شنبه برای گروه‌های حساس هستند.

صالحی تصریح کرد: ایستگاه های لشگر، الهیه، چمن، سرافرازان و کریمی در شرایط سالم قرار دارند.

وی توصیه کرد: در این شرایط افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان  فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از شهروندان عزیز تقاضا می شود، از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری نمایند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید