خبر فوری

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و رهبری/ دعوت دانشگاهیان از اقشار مختلف برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، امروز در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
بنابر این گزارش دانشگاهیان در این مراسم ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری میثاق‌نامه ای را منتشر کردند.

در ابتدای این میثاق‌نامه آمده است: در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ما دانشگاهیان ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به مستضعفان و مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم و در این حرم مطهر و ایام باشکوه که یادآور روزهای بزرگی از تاریخ زرین انقلاب اسلامی است، به روح بلند و ملکوتی امام راحل (رحمه‌الله علیه) و شهیدان همیشه حاضر انقلاب، بویژه استادان و دانشجویان شهید درود می‌فرستیم و با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام وفاداری می‌کنیم.

در ادامه تاکید شد: ما دانشگاهیان بر این باوریم که دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، جشن خیزش عظیم ملتی است که از ظلم و وابستگی و تبعیض به ستوه آمده و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، بساط مستکبران را از این کشور برچید و استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و آنان را از وابستگی سیاسی به شرق وغرب نجات داد.

دانشگاهیان در ادامه تاکید کردند: به شکرانه و پاسداشت این موهبت عظیم، با خداوند لایزال و با یکدیگر پیمان می‌بندیم: ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت تدبیر و امید، همه همت، دانش و مهارت خود را برای اعتلای علمی و فناوری کشور، در راستای حفظ و گسترش ارزش‌های مقدس آن و وصول به آرمان‏های رفیع انقلاب به‌کار گیریم و با گسترش و تعمیق فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تربیت متخصصان متعهد در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، قوام‌بخش شجره طیبه انقلاب اسلامی، در مسیر تحقق جامعه مهدوی باشیم.

در ادامه آمده است: ما بر این باوریم که اقتدار علمی، پژوهشی و فناوری کشور، مرهون نگاه عمیق، هدایت‌ها و حمایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از دانشگاه و آموزش و پژوهش است. بی‌تردید قوام و استمرار این خیزش علمی نیز به التزام برنامه‌ریزان و مجریان به رهنمودهای داهیانه آن رهبر فرزانه و تلاش برای استقرار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بستگی دارد. بر این مبنا خود را ملزم به اطاعت از معظم له میدانیم و تأکید می‌کنیم که تقویت رشد علمی و فناوری کشور، با همسویی و حمایت همه‌جانبه از دانشگاهیان و اتکا به توان پژوهشگران و متخصصان داخلی میسر است.

در قسمت دیگری تاکید شده است: ما دانشگاهیان با پیروی از رهنمودهای پیامبرگونه امام راحل و تأکید مقام معظم رهبری برای حضور در صحنه و مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت، همه افراد و گروه‌ها را به حفظ وحدت، تقویت انسجام ملی، حضور و مشارکت فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دعوت می‌کنیم و متعهد می‌شویم که همه ظرفیت‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای خود را برای تحکیم وفاق ملی و برگزاری باشکوه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌کارگیریم.

در ادامه آمده است: ما دانشگاهیان، اهتمام همه‌جانبه خود را برای ترویج و معرفی اسلام اصیل و سیره پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و اله و سلم) به جهانیان اعلام و حمایت خود را از مبارزات عدالت‌خواهانه همه مظلومان عالم، بویژه مدافعان وحدت و عزت مسلمین در فلسطین، سوریه، عراق و یمن اعلام می‌کنیم؛ همچنین همه دانشگاهیان و پژوهشگران در ایران اسلامی و سایر کشورها را به نفی خشونت و هوشیاری و وحدت در برابر تحرکات تفرقه‌انگیز و تأسی به آموزه‌ها و منش حضرت امام راحل (ره) در حفظ وحدت و مواجهه با توطئه‌های استکباری دعوت می‌کنیم.

در پایان این میثاق‌نامه تاکید شد: ما دانشگاهیان در سی و هشتمین سالروز فجر انقلاب اسلامی، ضمن دعوت همه استادان، دانشجویان و خانواده‌های محترم آنان به شرکت پرشور در جشن و راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوّم بهمن، مجدداً یاد حضرت امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم؛ و از ذات اقدس الهی می‌خواهیم که ما را در زمره خادمان به اسلام و انقلاب اسلامی قرار داده، توفیق پاسداری شایسته از دستاوردهای این انقلاب الهی را به ما عنایت فرماید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید