ناصر کوهستانی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع آموزش معلمان، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در حوزههای آموزش، چهار اولویتی که تعیین کردهایم را پیش برده و بتوانیم درس پژوهی را به عنوان یک اولویت برای معلمان از نظر علمی، خلاقیت و کلاس داری در ابعاد مختلف آموزشی بهروز کنیم.
وی افزود: درس پژوهی به دنبال این است که یک همفکری و مشارکت فکری بین معلمان برای اداره مدرسه و کلاس ایجاد کند که به عنوان یک اولویت، آن را پیگیری میکنیم.
کوهستانی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در کنار مجموعه آموزشی ضمن خدمت از موضوع درس پژوهی هم استفاده لازم را داشته باشیم اما این کار و جمع کردن تمام معلمان در قالب ضمن خدمت، کار سختی است.
فرصتهای حوزه نیروی انسانی، «جوانان» و افراد «با تجربه» هستند
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در پاسخ به این پرسش که «در حوزه نیروی انسانی، وضعیت منطقه 19 آموزش و پرورش تهران چگونه است؟»، خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی دو بخش عمده را داریم که نیروهای «با تجربه» و «جوان» هستند.
وی افزود: نیروهای با تجریه عمدتاً به دنبال آن هستند که به مناطق بالاتر نقل مکان کنند و این یک آسیب برای منطقه 19 است، زیرا همه ساله تعدادی از این نیروها را ناخواسته از دست میدهیم و چارهای نیست؛ همکار فرهنگی بیش از 20 سال در این منطقه مشغول به فعالیت بوده و این موضوع حق او است.
ورود 70 معلم به مدارس منطقه 19 از طریق دانشگاه فرهنگیان
کوهستانی با اشاره به بخش دوم نیروی انسانی این منطقه که جوانان هستند، گفت: یک فرصت خیلی خوب هم در منطقه 19 داریم که فرصت استفاده از نیروهای جوان و خلاق است که تازه از دانشگاه فارغالتحصیل شدهاند.
وی افزود: از طریق دانشگاه فرهنگیان بیش از 70 نفر به مدارس آموزش و پرورش منطقه 19 وارد شدند و سالهای آینده هم این موضوع ادامه خواهد داشت و این فرصت برای یک پوست اندازی نیروی انسانی است و لذا آموزش نیروی انسانی به عنوان یک وظیفه محسوب میشود.
آماده توزیع شیر رایگان در مدارس هستیم/ منطقه 19 روی موج آسیبهای اجتماعی است
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در پاسخ به این پرسش که «وضعیت توزیع شیر رایگان در مدارس منطقه چگونه است؟»، گفت: تمام اطلاعات مربوط به توزیع شیر وارد سامانه مربوط شده است و آمادهایم تا توزیع و در اختیار مدارس قرار گیرد.
وی افزود: در منطقه 19 آموزش و پرورش تهران یکی از اصلیترین دغدغهها، موضوع آسیبهای اجتماعی است؛ روی موج آسیبهای اجتماعی هستیم و مسائل و مشکلات فوقالعاده جدی را در این منطقه شاهد هستیم.
شناسایی و پایلوت 20 مدرسه در حوزه آسیبهای اجتماعی
کوهستانی با بیان اینکه دانشآموزانی داریم که در حوزه آسیبهای اجتماعی اذیت میشوند، عنوان کرد: این موضوع آرامش فرهنگی و اجتماعی را از دانشآموزان گرفته است. نخست باید بتوانیم با کمک اداره کل آموزش و پرورش تهران در این بخش فعالیتهایی را انجام دهیم. تاکنون بیش از 20 مدرسه را در حوزه آسیبهای اجتماعی پایلوت کردیم تا کمکهایی به آنها انجام شود.
وی افزود: دورههای آموزشی را در این راستا برای دانشآموزان، معلمان و مجموعه کارکنان دوره اول و دوم متوسطه در نظر گرفتهایم تا از حوزه آسیبهای اجتماعی پیشگیری کنیم.
آموزش و پرورش باید اولویت باشد
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در پاسخ به این پرسش که «وضعیت توزیع سرانه مدارس در این منطقه چگونه است؟»، تصریح کرد: همیشه این بحث را داشتیم که آیا بالاخره آموزش و پرورش اولویت است یا نیست؟ امروز باید با نگاه اولویتی و تکلیفی به آموزش و پرورش نگاه کنیم.
کوهستانی تصریح کرد: اگر این نگاه باشد، سرانه درست میشود و نگاهها هم اصلاح میشود.