خبر فوری

نظارت مناسبی بر ساخت و سازها در هرمزگان صورت نمی‌گیرد

علی رئوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: در هرمزگان قدمت ساختمان‌ها قابل مقایسه با تهران نیست و به عظمت پلاسکو نمی‌رسد اما استان دارای ساختمان‌های بزرگ و غیر ایمن نیز هست که نظارت مناسبی بر احداث و ساخت و ساز آنها نشده است.

وی افزود: حوزه معاونت عمرانی شهرداری و استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی که دخیل در امر ساخت و ساز و نظارت هستند، نظارت خود را افزایش دهند تا در آینده شاهد چنین مشکلاتی در استان نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار هرمزگان عنوان داشت: در حادثه پلاسکو هنوز مقصر اصلی شناسایی نشده است اما قصور و کم‌کاری در دستگاه‌هایی چون شهرداری وجود دارد که در ایمن‌سازی، موارد لازم را رعایت نکرده‌اند و همچنین هیئت‌مدیره و کاسبان ساختمان که به اخطارهای شهرداری تهران توجه نداشته‌اند نیز مقصر هستند.

رئوفی در خصوص مسکن مهر هرمزگان بیان کرد: ساختمان‌هایی که تحت عنوان مسکن مهر تهیه شده است با توجه به اینکه سعی شده با کمترین هزینه ساخته شود تا محرومین بتوانند هزینه‌ها را پرداخت نمایند طبیعتا از لحاظ استانداردهای ساختمان با مسکن‌های شخصی‌ساز بسیار فاصله دارند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر قبل از سکونت مردم در خانه‌های مسکن مهر ضرورت دارد که مباحث ایمنی آن را یکبار دیگر بازبینی کرده تا در صورت زلزله ویا آتش‌سوزی تلفات به حداقل برسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید