خبر فوری

آمادگی استان هرمزگان برای پذیرایی از زائران راهیان نور دریایی

هرمزبان:مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت:این استان در طول یک روز گنجایش پذیرش 1000 زائر راهیان نور دریایی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، رسول جهانداری افزود:300 نفر از این تعداد مربوط به شهر بندرعباس، 200 نفر جزیره هرمز، 250 نفر ابوموسی و 250 نفر بندر لنگه است. اردوهای راهیان نور دریایی استان هرمزگان از اوایل مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال بعد ادامه دارد.

به گفته جهانداری پربازدیدترین یادمان استان هرمزگان یادمان شهدای هرمز است و زائران پس از اعزام به یادمان شهدای هرمز در جزیره هرمز از گلزار شهدا و قلعه پرتغالی‌ها نیز بازدید به عمل می‌آورند. در برگزاری اردوهای راهیان نور استان هرمزگان آمادگی داریم که در طول سال پذیرای زائران راهیان نور باشیم و در این رابطه با استانداری هم مذاکراتی انجام شده است.

جهانداری اظهارکرد:استقبال مردم هرمزگان از زائران راهیان نور بسیار زیاد است و علاوه بر اینکه تاکنون مردم استان از زائران سرزمین‌های نور استقبال خوبی داشتند این افراد از یادمان‌های استان نیز استقبال چشمگیری به عمل آوردند و به همین خاطر به دنبال ایجاد یادمانی دیگر در استان هرمزگان هستیم.

جزیره هرمز نسبت به وسعت و جمعیت شهر در زمان جنگ بیشترین شهید را دارد که تعداد آنها به 36 نفر می‌رسد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید