خبر فوری

دانشگاه‌ها باید به فضای کسب و کار وارد شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رفسنجان، حمید ملانوری صبح امروز در نشست تخصصی طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد این شهر اظهار داشت: رفسنجان به واسطه خدمات نظام جمهوری اسلامی و مشارکت جدی مردم، شهرستانی دانشگاهی است.

وی بیان داشت: وجود 11 واحد دانشگاهی، 25 هزار دانشجو، تعداد قابل توجهی اعضای هیأت علمی و ظرفیت‌های علمی این شهرستان نعمت بسیار بزرگی بوده که در برابر این امکانات و زیرساخت‌های آموزشی توسعه فرهنگی و ترویج اخلاق در جامعه از نیازهای اساسی است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در جامعه‌ای که رو به رشد است، اما از برخی بداخلاقی‌ها رنج می‌بریم، افزود: ورود افراد از هر منطقه‌ای سبب ورود خرده فرهنگ‌ها به نقطه دیگری می‌شود و تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق موضوع مهمی است که باید در دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش و هم حوزه‌های علمیه به طور جدی به آن پرداخته شود ‌و توقع می‌رود این شهرستان به لحاظ اخلاقی و رشد فرهنگی رشد سریعی داشته باشد.

ملانوری تأکید ‌کرد: دانشگاه‌ها به فضای کسب و کار ورود کرده و در رونق آن تلاش کنند، اصل و اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر دانش‌بنیان بودن و دانش محور بودن اقتصاد است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: رفسنجان که فضاهای علمی خوبی دارد، باید در حوزه اقتصادی بتواند راه‌های خوبی پیدا کند.

وی یادآور شد: مردم ما در دوران گذشته با تلاش و بلندنظری این شهرستان را مقاوم کردند و بزرگترین جنگل مصنوعی دست کاشت جهان را ایجاد و کمک بزرگی هم به اقتصاد کشور و ورود ارز به کشور داشتند.

ملانوری ابراز داشت: اما امروز اقتصاد و اشتغال و معیشت در این شهرستان دچار بحران شده که علت آن آب است.

وی توضیح داد: منطقه زرخیز رفسنجان با معادن و منابع زیاد با بحران آب ‌مواجه است و باید برای خروج از این بحران راه جدیدی با پژوهش و مطالعه به کمک دانشگاهیان پیدا کنیم و اقتصاد را نجات دهیم.

ملانوری تصریح کرد: برخی بی‌اخلاقی‌ها و جهل به مسائل و موضوعات انرژی، زمان و منابع را هدر می‌دهد، لذا جامعه باید به سمت و سوی تلاش، کار و فعالیت برود که شاهد رشد و پیشرفت روزافزون باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *