خبر فوری
گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی سه گروه یعنی مسئولین، مردم و تولیدکنندگان نقش دارند گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی به‌وجود بیاید تنها با همایش و شعار نخواهد شد بلکه همه باید دست در دست هم بدهند و وظیفه خود را انجام دهیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم جدی مسئولان، مردم و تولیدکنندگان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز ششم بهمن‌ماه در درس خارج فقه و اصول با اشاره به آیه 56 سوره مبارکه مائده گفت: این آیه اشاره فرموده است که ای افراد با ایمان گمان نکنید اگر شما از این دین برگردید آئین خدا زمین می‌ماند، خداوند قومی را می‌آورد که خدا آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند و چه خوب است که این دوستی طرفینی باشد.
وی با اشاره به ویژگی این گروه تصریح کرد: این گروه در مقابل مومنان متواضع و در مقابل کافران قدرتمند و محکم هستند؛ در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش و ملامت ملامت‌کنندگان پروا ندارند؛ انجام وظیفه می‌کنند و افراد آلوده به آنان ایراد می‌گیرند ولی آنان از این ملامت‌ها نمی‌هراسند و در انتهای این آیه نیز آمده که این مسئله فضل خداوند است.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: ملامت ملامت‌کنندگان امروز مصادیق زیادی دارد؛ فردی در فلان اداره است و دیگران رشوه می‌گیرند ولی او اهل این کار نیست و مورد سرزنش همکارانش قرار می‌گیرد ولی در مقابل این سرزنش‌ها تسلیم نمی‌شود و تک و تنها هم وظیفه خود را انجام می‌دهد؛ یا جوانی در ماه رمضان در کلاسی روزه می‌گیرد که خیلی از افراد نمی‌گیرند و یا دخترخانمی حجاب خود را رعایت می‌کند و بدحجاب‌ها او را مسخره می‌کنند ولی ابدا خم به ابرو نمی‌آورد و یا در بازاری که خیلی‌ها جنس تقلبی می‌دهند او زیر بار این مسئله نمی‌رود.
استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: مهم این است که انسان وظیفه خود را انجام دهد و نگوید «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو»؛ در حالی که به تعبیر شاعری «همرنگ جماعت شدنت رسوایی است»، زیرا این منطق خواهی نشوی رسوا منطق افراد ضعیف است.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سه چیز باعث کمال انسان است و اول اینکه از ملامت ملامت‌کنندگان هراسی نداشته باشیم؛ دوم اینکه در عمل فرد ریایی وجود ندارد و کارها را برای خدا به جا می‌آورد و کارهایش تظاهرات و نشان دادن نیست زیرا ریاکاری نوعی شرک است.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: سومین ویژگی این افراد نیز این است که بر سر دوراهی دنیا و خدا، رضای خدا را انتخاب می‌کند؛ این دو راهی‌ها در زندگی امروز زیاد است و باید مراقب باشیم.
ناکارآمدی تحریم با تولید داخل
این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز تعطیلی برخی کارخانه‌هاست گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی که گفته می‌شود تولید داخلی است و در این صورت تحریم‌ها موثر نمی‌شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: برای تولید داخل هم سه گروه باید دست به دست هم بدهند؛ یک گروه دولت است که باید جلو قاچاق را بگیرد تا کشور از کالاهای خارجی پر نشود.
وی افزود: دوم فروشندگان در بازار باید سراغ تولیدات خارجی نروند در حالی که حتی بازار از پنیر و روغن خارجی پر شده است و سومین گروه نیز مردم هستند که سراغ جنس خارجی می‌روند البته تولیدکنندگان نیز باید کیفیت را بالا ببرند.
آیت‌الله مکارم با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی کار جمعی است اظهار کرد: اگر روی پای خود بایستیم دشمنان نیز کاری از پیش نمی‌برند و هرقدر بخواهند تحریم کنند و گزینه روی میز بگذارند نمی‌توانند کاری انجام بدهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید