خبر فوری

کاخ کرملین: یازده نفر در پی حادثه تروریستی مسکو بازداشت شدند

فارس نوشت: کرملین با صدور بیانیه‌ای از بازداشت 11 نفر در ارتباط با حمله تروریستی به تالار کنسرت در نزدیکی مسکو خبر داد.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB ) به رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که ۱۱ نفر را در ارتباط با حمله تروریستی در نزدیکی مسکو بازداشت کرده که چهار نفر از آن‌ها مستقیماً در اقدام تروریستی در «کروکوس» دخیل بوده‌اند.
دبیر شورای امنیت روسیه نیکلای پاتروشف نیز گفته است که عاملان این حمله تروریستی مجازات خواهند شد و «حمله تروریستی به تالار کروکوس سیتی نشان داده است که تروریسم یک تهدیدی برای امنیت جهان است و نیازمند تلاش‌های هماهنگ برای مقابله با آن است».تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از بازداشت‌ شدگان در منطقه بریانسک در نتیجه عملیات تعقیب و گریز متحمل آسیب چشمی شده است و تحت عمل جراحی است تا بعد از آن تحت بازجویی قرار گیرد.برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که او فردی تاجیک است که وزارت خارجه تاجیکستان در واکنش به این خبر اعلام کرده است «ما تأییدیه‌ای از مسکو درباره مشارکت شهروندان تاجیک در این حمله تروریستی دریافت نکردیم»
روز جمعه چند فرد مسلح بعد از ورود به تالار کنسرت «کراکوس سیتی» اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت و پرتاب مواد آتش‌زا کردند. روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود حمله برنامه ریزی شده توسط یک گروه مرتبط با داعش را خنثی کرده است.این حادثه در شرایطی رخ داده است که حدود دو هفته پیش، سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس به شهروندان خود در خصوص حضور در کنسرت‌های روسیه هشدار داده بودند.
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید