خبر فوری

اعطای 1.2 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بیجار

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بیجار، رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را همواره مورد تاکید قرار داده‌اند چرا که آن را راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی می‌دانند.

اگرچه در برخی موارد نیز کارهایی در راستای منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است، اما گذر از مشکلات اقتصادی نیاز به همت در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد که باید مسؤولان و مردم به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بسیج سازندگی سپاه به عرصه افزایش تولیدات بومی در اقصی نقاط کشور و از جمله شهرستان بیجار در کردستان ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

 اقتصاد مقاومتی با حضور مردم پا می‌گیرد

فرماندار بیجار در جریان بازدید از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی (عرضه محصولات بومی شهرستان) که به همت بسیج سازندگی دایر شده است، با اشاره به اهمیت اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با حضور مردم محقق می‌شود.

بیژن زندیه، فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین راهکارها در تحقق و کاربردی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: ترویج مولفه‌ها و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی می‌تواند در فرهنگ‌سازی این مهم در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل دولت و بخش خصوصی است، عنوان کرد: با تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی نه تنها زمینه شکوفایی اقتصادی و درآمدزایی بیش از پیش فراهم می‌شود بلکه تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز در پی خواهد داشت.

فرماندار بیجار با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی کشور بیان کرد: دولت تدبیر و امید تمام توان خود را معطوف به رفع مشکلات اقتصادی کشور کرده و توانسته است در این راستا با توجه به منابع مالی کم و سال سخت اقتصادی در سال 94 به توفیقاتی دست یابد.

به گفته زندیه، دولت با شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی موجب فراهم‌آمدن نشاط و  امید در کارآفرینان و ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال‌های موجود شده است.

به گفته این مقام مسؤول، دولت یازدهم با استفاده از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و پیگیری اقتصاد مقاومتی مد نظر معظم‌له در راستای ایجاد نشاط و اقتصاد پویای کشور حرکت کرده و نقش مهم اقتصاد مقاومتی را در این مسیر ترسیم کرده است.

فرماندار بیجار اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت از مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در بیجار راهی برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

زندیه آشنایی جوانان با اقتصاد مقاومتی و کاربرد آن و کارآفرینی از این طریق را راه دیگری برای محقق ساختن فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

اعطای 1.2 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بیجار

مسؤول بسیج سازندگی سپاه بیجار نیز در این راستا به خبرنگار فارس گفت: در این نمایشگاه در 19غرفه محصولات تولیدی بیجار از قبیل زعفران، عسل، شیره انگور محلی، صنایع دستی، گلیم، کشمش و… عرضه می‌شود.

عیوضی بیان کرد: به 109 نفر متقاضی به میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 95 تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعطا شده است.

این مسئول گفت: افراد شرکت‌کننده در این نمایشگاه از این تسهیلات استفاده کرده و توانسته‌اند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید