خبر فوری

سیدابراهیم رئیسی: در مقابل جنایت هولناک خود، هزینه سختی خواهید داد

هرمزبان – رئیس جمهور در چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: دشمنانی که جنایت تروریستی در به شهادت رساندن زائران شهید سلیمانی را انجام دادند، هزینه سختی خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، سیدابراهیم رئیسی، امشب چهارشنبه در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی امام خمینی با بیان آیه «و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا؛ بل احیاء عند ربهم یرزقون» گفت: سیزدهم دی، مصادف با ولادت با سعادت فاطمه اطهر و ولادت امام امت و شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت زائران مظلوم مزار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان است.

رئیس‌ جمهور افزود: یاد امام و همه شهدا را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهرشان درود می‌فرستیم. در این مجلس با شکوه که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید بصیرت آفرین حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده، ابتدا می‌خواهم به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کنم که حاج قاسم سخت به فاطمه اطهر، عشق می‌ورزید و همواره برای برگزاری مجالس ایشان تلاش می‌کرد.

رئیسی بیان کرد: مکتب فاطمی ویژگی‌هایی دارد که سالکان طریق حق باید با این مکتب و شاخصه‌های آن آشنا باشند. اولین شاخصه این مکتب، عشق به خداست. تمام وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عشق به حق است. ایشان در سیره و سلوک خود برای دفاع از رسالت رسول و ولایت ولی، بسیار مجاهدت کرد.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: اولین شاخصه مکتب فاطمی، عشق به خداست؛ تمام وجود فاطمه عشق به حضرت حق است؛ در سیره و زندگی فاطمه اطهر، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم موج می‌زد، حق طلبی و عدالت‌خواهی در سیره و سلوک حضرت زهرا بود؛ خطبه فاطمه اطهر ۴ محور دارد؛ سخن از قرآن، علی علیه‌السلام، عدالت و نجات انسان.

رئیسی ادامه داد: فاطمه اطهر برای انسان‌سازی آمده است؛ او می‌خواهد انسان با خدا آشنا شود؛ انسان با وظایف و حقوق خود آشنا شود؛ انسان چگونه زیستن را بیاموزد؛ زندگی فاطمه اطهر، جهاد در راه خداست. او اولین شهیده در سنگر مبارزه با نفاق است؛ سخنان فاطمه زهرا سلام الله علیها و سیره او نقاب از چهره نفاق کنار زد و روشنگری کرد؛ مردم بیدار شدند و ایشان در این بیداری، نقش بسیار دارد.

رئیس جمهور یادآور شد: حاج قاسم، مرد علم و عمل، سیاست و معنویت و مرد دیپلماسی و میدان و کسی است که خداوند متعال به‌خاطر اخلاص، به او ظرفیتی عنایت کرد که توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال و فعال‌تر کند، به نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن عراق و سوریه و همه منطقه احساس کردند که می‌توانند.

رئیسی افزود: حاج قاسم سلیمانی، روحیه ما می‌توانیم را به همه القا کرد و همه فهمیدند که حقیقتا دشمن را می‌توان با مقاومت و ایستادگی، شکست داد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در منظومه فکری رهبری، پرورش انسان‌های بسیاری را می‌بینیم؛ در امتداد این مکتب، مکتب حاج قاسم سلیمانی است که مکتب او نیز در امتداد همین مکتب است. او دست‌پرورده مکتب امام و رهبری است؛ آنچه از اخلاص، خداخواهی، عدالت خواهی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم می‌بینیم، آموخته‌هایی است که شهید سلیمانی در مکتب امام و رهبری یاد گرفته و خود امروز یک مکتب است.

رئیسی اضافه کرد: شهید سلیمانی، راه نورانی و اراده پولادین و الگوی جامعه امروز ما و قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است؛ او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست.

رئیس جمهور تأکید کرد: حاج قاسم در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین مقتدر و مظلوم تلاش کرد که همه تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند و حقیقتا در این عرصه، شناخت نیرو‌های با استعداد و کارآمد در ایران اسلامی، عراق، سوریه و منطقه را انجام داد؛ شناخت نیروی انسانی کارآمد و به کار گرفتن این نیرو‌ها در جهت ایستادگی مقابل دشمنان برای دفاع از وطن و سرزمین و دفاع از ارزش‌های الهی، کاری بود که شهید سلیمانی انجام داد.

رئیسی گفت: سردار سلیمانی هم توانست سرزمین‌های اشغال شده را فتح کند و هم قلوب را تسخیر کرد. تسخیر قلوب دست خداست؛ فقط با اراده خداوند، تسخیر قلب‌ها ممکن است.

رئیس جمهور یادآور شد: چه قیامتی در شهادت شهید سرافراز ما شهید سلیمانی برپا شد. این کار را که کرد؟ خدا کرد؟ به‌خاطر عمل صالح او، ایستادگی و مقاومت او، خداوند متعال قلب‌ها را جای عشق به او قرار داد. شهید سلیمانی به ما درس مقاومت و ایستادگی داد. چند سال است که شهید سلیمانی بین ما نیست، اما مقاومت زنده است. می‌خواهید مقاومت را از بین ببرید؟ مگر این کار شماست. مگر مقاومت از بین‌بردنی است؟ مقاومت در گوشت و پوست و استخوان همه ملت‌های منطقه، جای گرفته است و مقاومت، زدودنی و از بین‌رفتی نخواهد بود.

رئیس جمهور گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، طوفان به پا کرد؛ رئیس یکی از کشورهای منطقه به من گفت که وزیر خارجه آمریکا سه روز بعد از طوفان‌الاقصی به سرزمین اشغالی سفر کرد و گفت که حقیقتا احساسم این بود که رژیم صهیونیستی با همه ادعاهای خود فروریخته است.

رئیسی ادامه داد: آمریکا با ساز و برگ نظامی، پول و امکانات تلاش کرد رژیم صهیونیستی را حفظ کند، اما این رژیم هرگز حفظ نخواهد شد.

رئیس‌ جمهور، تصریح کرد: باور دارم که طوفان‌الاقصی ادامه دارد و پایان آن، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید