خبر فوری

یعقوب دادعلیزاده: ۸ سازه آبخیزداری در بشاگرد افتتاح شد

هرمزبان – یعقوب دادعلیزاده فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: درسفر نخست رئیس جمهور به استان هرمزگان، ساخت ۱۰ سازه آبخیزداری به تصویب رسید که تاکنون ۸ سازه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و بقیه تا یک ماه آینده ساخته می‌شود.

یعقوب دادعلیزاده، امروز (دوازدهم دی‌ماه)، با اعلام این خبر افزود: در سفر نخست رئیس جمهور در دی‌ماه ۱۴۰۰ به استان هرمزگان، ساخت ۱۰ سازه آبخیزداری در شهرستان بشاگرد به تصویب رسید که تاکنون ۸ سازه به بهره برداری رسیده است و بقیه تا یک ماه آینده ساخته می‌شود.

وی  افزود: برای ساخت این ۱۰ سازه آبخیزداری ۸۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

فرماندار بشاگرد گفت: ایجاد سازه‌های آبخیزداری در بشاگرد به نگهداری آب، خاک، توسعه بخش کشاورزی و دامداری کمک می‌کند.

دادعلیزاده بیان کرد: سازه‌های آبخیزداری بهره‌برداری شده در روستاهای دور دست مثل علی آباد سرحدی، حاجی آباد سرحدی، بیورچ، گورَوی، ذَهاب، چوخون، دَرجک و زمین حََسَن قرار دارند.

وی افزود: هدف از ساخت این سازه‌ها کنترل روان آب و رسوب ها، تقویت چاه ها، قنات‌ها، آب آشامیدنی و دامداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید