خبر فوری

عبدالحمید حمزه پور: بزرگترین چالش زیست محیطی بندرعباس با انتقال پساب به صنایع برطرف می شود

هرمزبان –مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: بزرگترین چالش زیست محیطی بندرعباس با انتقال پساب به صنایع برطرف خواهد شد.

عبدالحمید حمزه‌پور امروز (دهم دی‌ماه)، در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی و روند پیشرفت پروژه بزرگ بازسازی ارتقاء و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس با ذکر این نکته که این تصفیه‌خانه ۱۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد، اظهار کرد: شرکت تامین و توسعه زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب شهر بندرعباس با سرمایه گذاری افزون‌بر ۴۰ هزار میلیارد ریال، پساب تصفیه شده پس از فرایند شیرین سازی برای استفاده در صنایع انتقال خواهد داد.

وی عنوان کرد: این پروژه به دلیل پایان دادن به ورود پساب فاضلاب به دریا، باعث کسب رضایت عمومی و سالم سازی اکوسیستم کرانه‌های خلیج‌فارس خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، از ورود سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب پساب بی‌کیفیت به دریا جلوگیری و چالش‌های اجتماعی شهر بندرعباس به دلیل بوی نامطبوع ناشی از آن را مرتفع می‌کند.

حمزه‌پور همچنین از احیای صید و صیادی و بهبود گردشگری در نوار ساحلی با این اقدام خبر داد و افزود: این طرح باعث تامین آب پایدار صنایع غرب هرمزگان به میزان ۳۱ میلیون مترمکعب در سال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید