خبر فوری

هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

هرمزبانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال هزار و ۶۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان پرداخت شده است.

به گزارش هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده، گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات بانکی برای ۶۴۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال‌زایی در حوزه فعالیت خود ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تسهیل فعالیت در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از امور مورد پیگیری این اداره کل است که نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های استانی و بانک‌های عامل دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال از ۲۰ هنرمند و پیشکسوت دارنده نشان ملی در آذربایجان‌غربی تجلیل شده است، افزود: همچنین امسال ۵ فقره نشان ملی در این حوزه در استان کسب شده است.
صفری حمایت از بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، افزایش نرخ اشتغال‌زایی کارگاه‌های صنایع دستی و توسعه طرح‌های مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که نهایت تلاش برای تحقق این موضوعات صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره برخورد با تور‌های غیرمجاز و اقامتگاه بدون مجوز نیز گفت: طی ۹ ماهه امسال برای ۱۸۳ تور و اقامتگاه غیرمجاز گردشگری پرونده قضای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید