علی اکبر محرابیان: بخش‌های خصوصی از ظرفیت ایجاد شده در تاجیکستان استفاده نماید

هرمزبان –علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد، ابراز داشت: من از فعالان بخش‌های خصوصی در ایران دعوت می‌کنم تا ضمن توجه ویژه به بازار تاجیکستان از فرصت و زمینه‌های فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد، گفت: من از فعالان بخش خصوصی در ایران دعوت می‌کنم تا ضمن توجه ویژه به بازار تاجیکستان از فرصت و زمینه‌های فراهم شده حداکثر استفاده را ببرند.

علی اکبر محرابیان با اشاره به روابط سیاسی خوب میان دو کشور ادامه داد: روابط سیاسی ایران و تاجیکستان در بهترین شرایط قرار دارد که این امر امکان پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کرده است. همچنین تاجیکستان بازار مناسبی برای فعالیت و عرضه محصولات و تولیدات شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی است که بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بخش خصوصی در ایران می‌توانند به فکر اجرای طرح و پروژه‌های مهندسی و تولیدی مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی تاجیکستانی باشند، چرا که زمینه‌های لازم برای پشتیبانی از پروژه‌های مشترک میان دو کشور که امکان بهره‌مندی از بازار منطقه را برای شرکت‌های ایرانی تسهیل می‌کند، فراهم است.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر نیز فعالیت‌های فنی و مهندسی قابل توجهی در کشور تاجیکستان توسط مهندسان و بخش خصوصی ایرانی در حال انجام است که این کمیسیون مشترک در پی افزایش این فعالیت‌ها است.

علی اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی در بسیاری از پروژه‌های فنی و مهندسی تاجیکستان امکان فعالیت دارند، گفت: برای تسهیل و پشتیبانی از این روابط و فعالیت‌ها اسناد مهمی به تصویب رسید که انتشار مفاد آن می‌تواند به شرکت‌های علاقمند در بهره‌مندی از زمینه‌های همکاری کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری موج

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید