خبر فوری
گروه اجتماعی: نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان «جذب سرمایه‌گذار» است، افزود: جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران انجام شده است این در حالی‌است که سرمایه‌گذاران لرستانی و لرهایی که متمول هستند بیایند و زکات مال‌شان را در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

جذب سرمایه‌گذار؛ راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی جمعه، یکم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، گفت: عده‌ای صنایع لرستان را سوگواری می‌دانند و در مداحی‌های خود مویه لرستان را می‌سرایند
وی افزود: عده‌ای می‌گویند در مجلس داد بزن این در حالی‌است که داد ما به نتیجه نرسیده است.
بیرانوندی اضافه کرد: چرا فقط می‌خواهیم گوشمان را پُر کنند من این را گفتم که بجای اینکه گوشمان را با کلمات سلحشور و امثالهم پُر کنید، شکم‌مان را سیر کنید.
نماینده مردم خرم‌آباد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص استفاده نیرو های غیر بومی در کشت و صنعت لرستان، تصریح کرد: من در آنجا حضور یافتم و می‌دانم در ۲ قسمت خاص از نیروهای غیر بومی مانند مهندس‌های هلندی استفاده شده و این طبیعی است چون نیروی های متخصص هستند اما قول گرفته‌ایم که نیرو‌های ما برای فراگیری آموزش به خارج از کشور اعزام شوند تا دیگر نیروی غیر بومی نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: بنابر آمارهایی که داریم، نیروهای بومی کشت و صنعت حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر است.
بیرانوندی با اشاره به این‌که راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان «جذب سرمایه‌گذار» است، ادامه داد: جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران انجام شده است این در حالی‌است که سرمایه‌گذاران لرستانی و لرهایی که متمول هستند بیایند و زکات مال‌شان را در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.
وی با بیان این‌که بزرگترین معضل ما در لرستان بیکاری است، اظهار کرد: در ملاقات مردمی در یک بازده زمانی ۴ تا ۵ ساعته ۹۰درصد مراجعین به ما درخواست اشتغال دارند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حوزه اشتغال اعتقاد راسخ دارم که باید کار عمده انجام دهیم، اضافه کرد: تیمی را انتخاب کردم تا مسائل اقتصادی و اشتغال استان را بررسی کنند و با ۲۰ سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری رایزنی کردم.
بیرانوندی با بیان این‌که در جدول شماره ۹ ردیف متفرقه لایحه بودجه سال ۹۶ جایی را برای ارتقاء شاخص‌های توسعه استان‌ها گنجاندند و ٨ استان را مشخص کردند  که لرستان جزو آنان نیست، اضافه کرد: البته این مهم هنوز نه در مجلس مطرح شده و نه در کمیسیون تلفیق آمده است و در این راستا نامه‌ای به آقای نوبخت مبنی براین‌که نیاز است لرستان با توجه به وضعیتی که دارد به جمع این ٨ استان اضافه شود نوشته شده و پیگیر هستیم تا این مهم را به سرانجام برسانیم.
وی بیان کرد: در بحث اشتغال کل کشور وضعیت خوبی ندارد اما لرستان در این باره وضعیت وخیم‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی با تاکید بر این‌که در بحث بیکاری هیچ آماری را نپذیرید چراکه بهترین آمار جوانان ما هستند چون در مراجعات مردم با خیل عظیم جوانان بیکار جویای کار مواجه‌ایم، گفت: آن زمانی‌که نیاز بود بگوییم استان‌مان از نرخ بالای بیکاری رنج می برد و آمار بدهیم تا دولت برای ما برنامه‌ریزی کند سکوت کردیم و امروز اعلام این‌که لرستان با خیل عظیم جوانان بیکار مواجه است چه فرقی به حال استان دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید