خبر فوری

حجت الاسلام اکبری: لزوم تکیه بر آموزش محوری درجهت توانمندسازی دستگاه قضایی / کیفی سازی علمی قضات به رشد سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی می انجامد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دوره اختبار قضات دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: ارتقاء شاخص های دانش کاربردی و بالا بردن آموزش و تخصص در کنار بهبود و  رشد دانش نظری و همچنین کیفیت سازی علمی کارکنان قضایی به روند روبه رشد سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی کمک دو چندانی خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت استراتژیک و ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی استان هرمزگان و همسایگی آن با پنج کشور عربی حوزه خلیج فارس و تردد و استقرار ناوگان نظامی و کشتیرانی کشورهای مختلف در امتداد آب های ساحلی آن که ظرفیت بالقوه ای را  از جهت طرح مسائل مرتبط با هر یک از این موضوعات ایجاد نموده است شاهد طرح پرونده های مهمی در محاکم قضایی هرمزگان هستیم که از لحاظ اهمیت تنها قابلیت قیاس با پرونده های مورد رسیدگی در شعب قضایی استان تهران را دارا است.
وی گفت: از نظر تعداد و کیفیت پرونده های مطروحه می توان استان هرمزگان را یک استثناء در میان استان های سراسر کشور قلمداد کرد که همین موضوع رسیدگی دقیق،علمی و به موقع به پروندهای قضایی استان هرمزگان را طلب می کند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این  که با توجه به عملکرد مطلوب و کارنامه قابل دفاع قضات فرهیخته و پرتلاش مجموعه دستگاه قضایی استان هرمزگان خوشبختانه شاهد کسب موفقیت های قابل توجهی در عملکرد دادگستری هرمزگان در ارتقاء شاخص های استحکام و اتقان آراء، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی ها می باشیم تصریح کرد:دستگاه قضایی به علت اهداف والا و مقدس خود که همانا حفظ عدالت و حفظ حقوق شهروندان در تمام عرصه های حقوقی است، در مقایسه با سایر ارکان و نهادهای نظام اسلامی نقش مهم و بسزایی را برعهده دارد و همین هدف مقدس و وظیفه خطیر که مفصلاً قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدان پرداخته است باعث گردیده تا عموم شهروندان، دستگاه قضایی را «حافظ حقوق» خود قلمداد و  به طرح شکایات و تظلم خواهی در نزد آن بپردازند که همین موضوع اهمیت آن را در حوزه های مختلف دو چندان ساخته است. 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری یکی از مهمترین حوزه هایی که رابطه ای مستقیم با اهداف دستگاه قضایی ایفا می کند را توجه به مقوله آموزش مستمر و علم قضات عنوان کرد و در همین رابطه یادآور شد:  ارتقاء شاخص های دانش کاربردی و بالا بردن آموزش و تخصص در کنار بهبود و  رشد دانش نظری و همچنین کیفیت سازی علمی کارکنان قضایی به روند روبه رشد سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی کمک دو چندانی خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که تکیه بر آموزش همواره یکی از مؤلفه های اصلی در بالا بردن سطح علمی و آموزشی دستگاه قضایی بوده است تصریح کرد:جذب و بکارگیری قضات فرهیخته و  دارای مدرک دانشگاهی به علت فراگیری علوم متناسب با دستگاه قضا و به کارگیری آن در حین خدمت بر توانمندی بیشتر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است و در مقابل نیز دستگاه قضایی با علم به تأثیر انکار ناپذیر آموزش مستمر و کاربردی در توانمند سازی کارکنان و با جذب قضات از میان فارغ التحصیلان،فرهیختگان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی توجه ویژه بر کیفیت سازی و ارتقاء سطح علمی قضات و کارکنان خود را به اثبات رسانده است و از این طریق از مزایای مهم و تأثیرگذار آن در راستای پویایی ، توانمند سازی و کیفیت بخشی در عملکرد و دستاوردهای دستگاه قضایی کشور سود می جوید و به سلامت و شفافیت اقدامات قوه قضائیه جامه عمل پوشانده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اذعان داشت : در راستای صدور آرای متقن قضایی و کسب رضایتمندی مردم لازم است که قضات این رویکرد و روحیه دانش افزایی را بطور مستمر مدنظر خود قرار دهند و در جهت ارتقا سطح علمی و تخصصی خویش همواره تلاش کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به نقش و جایگاه ویژه اختبار در حفاظت از شأن و جایگاه حقوقی و قانونی کارگزاران دستگاه قضایی کشور و با عنایت به نقش و دستاوردهای قانونی و عدالت خواهانۀ  این موضوع، یاداور شد: حفظ و ارتقای سطح علمی قضات و کارکنان قضایی و به روز رسانی آن ؛بستری مناسب از اعتمادسازی و اطمینان از عملکرد ایشان و همچنین کسب احترام و جلب اعتماد عمومی نسبت به مجریان قانون و نظم پذیری در میان اقشار مختلف مردم و مراجعین دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت و  مجموعه قوه قضائیه را تبدیل به محیطی علم مدار و دانش محور می نماید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید