خبر فوری

موکب اهل سنت روستای دیوان شهرستان بندرلنگه پذیرای زوار اربعین حسینی

هرمزبان – بی شک خدمت به زائرین اربعین مختص شیعیان نیست و آزادگان عالم در خدمت در مکتب حسینی (ع) به خویش می بالند. موکب اهل سنت روستای دیوان پذیرای زوار اربعین حسینی است و روزانه صدها نفر از خدمات این موکب بهره می برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، موکب محمد رسول الله مردمان اهل سنت روستای دیوان از توابع بخش مرکزی بندرلنگه هر شب میزبان عاشقان طریق حسین (ع) است که از روستاهای شرقی کشورمان عازم مرز شلمچه می شوند و در طول راه در مناطق غربی استان هرمزگان، ساعتی را به استراحت می گذرانند.

این موکب که نوار ساحلی غرب استان قرار دارد در زمینه پذیرایی شام به زائرین مقصد اربعین خدمات می دهد.

در نوار ساحلی هرمزگان خدمت به زوار اربعین مختص شیعیان نیست و از شرق هرمزگان و سواحل جاسک تا بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان مسلمانان از شیعه و سنی به زائرین سفر اربعین خدمت می کنند.

مردمان اهل سنت بندرلنگه و پارسیان که در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارند به خود می بالند که در مسیر آزادگی و عزت طلبی، میزبان دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) هستند و خدماتی را به زوار پیاده روی اربعین شهادت او ارائه می دهند.

هرمزگان ۴۵ موکب در پیاده روی اربعین امسال دارد که 15 موکب در داخل ایران و 30 موکب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در خاک عراق قرار دارد.

تاکنون بیش از 45 هزار هرمزگانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید