خبر فوری

کارشناس هواشناسی : ناپایداری جوی در هرمزگان/خلیج فارس مواج می‌شود

هرمزبان –کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه فصلی در پاره‌ای نقاط هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی یش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: در مناطق دریایی استان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت باد در مناطق شرقی تنگه هرمز گاه به نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، تصریح کرد: با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از تردد دریایی در مناطقی، چون جاسک، قشم، هرمز، هنگام و لارک خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان صورت پذیرد.

سی سی پور با اشاره به اینکه وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا اوایل هفته آینده بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد، عنوان کرد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات شرقی و شمالی رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: از لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید