خبر فوری

صادرات بیش از ۴ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان

هرمزبان – مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی دو سال گذشته بیش از چهار میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سالاری ظهر امروز (چهارم شهریورماه) در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: طی دو سال گذشته  بیش از چهار میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شده که ۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی به جهش ۶۰ درصدی در حوزه ترانزیت اشاره و اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع کالا ترانزیت شده که در این بخش نیز شاهد افزایش عملکرد و تسهیل تجارت دریایی در بنادر غرب هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد:  بنادر غرب استان به‌ طور خاص در ترانزیت خودرو نیز با کسب رتبه نخست در بین تمام بنادر کشور با ثبت حد نصاب ترانزیت بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم زده است.

سالاری بیان کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به وسیله کانتینرهای یخچالی نیز جهش ۵۰۰ درصدی داشته‌ایم.

وی از دیگر اقدامات حوزه بنادر و دریانوردی غرب استان در دولت سیزدهم به کسب رتبه نخست در شاخص رفت و آمد شناورها و رتبه نخست در جابجایی مسافر بین‌المللی اشاره کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت:  ثبت شاخص‌های عملکردی در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر غرب ، بیانگر اهتمام دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریا محور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید