ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور در بندر شهید رجایی

هرمزبان –سه فروند اسکله فلزی شناور مسافری و گردشگری به دست متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی ساخته و وارد چرخه فعالیت‌های دریایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح امروز (۲۶ مردادماه) در تشریح این خبر، گفت: این اسکله‌ها برای افزایش ضریب ایمنی رفت و آمدهای دریایی و حمل و نقل راحت مسافر و گردشگر ساخته شده است.

فریدون پیشدار با اشاره به اینکه این اسکله‌ها با کاربری پهلودهی قایق‌های کوچک طراحی و ساخته شده است، افزود: مقدمات انتقال این اسکله‌ها به بنادر کنگ، مقام و لنگه در غرب استان که قابلیت گردشگری دریایی دارند فراهم شده است.

وی با بیان اینکه طول این اسکله‌ها حدود ۲۰ متر طول و عرض آن‌ها پنج متر و یک و شش دهم متر هم ارتفاع دارد، تصریح کرد: این نوع اسکله‌ها دارای ۲ عرشه آزاد بوده که برای پهلوگیری قایق‌های کوچک طراحی شده است.

معاون فنی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه جنس بدنه اسکله‌ها از فولاد دریایی بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت نیز بر اساس الزامات موسسات یادشده انجام شده است، خاطرنشان کرد: با نصب و بهره‌برداری از این نوع اسکله‌ها ظرفیت پذیرش مسافر در غرب استان به طور قابل ملاحظه‌ای، افزایش و ایمنی رفت و آمد مسافری ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید