خبر فوری

جمعیت گونه در معرض تهدید آهوی مغان ۲ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، محمد خداپرست پیش از ظهر جمعه در جلسه بررسی وضعیت جابه جایی گونه‌های در معرض تهدید جانوری به خبرنگار مهر گفت: به منظور احیای آهوی مغان سایت تکثیر در ۴۰ هکتار راه‌اندازی شده است.

وی افزود: دامپزشک مستقر در منطقه به صورت دائم بیماری‌های گونه را بررسی کرده و اقدامات مراقبتی و بهداشتی لازم را پیاده‌سازی می‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: در حال حاضر جمعیت آهوی مغان به رقم ۳۲ رسیده که نشان می‌دهد در یک سال گذشته جمعیت و برابر افزایش یافته است.

خداپرست متذکر شد: به دلیل تناسب گونه با اقلیم منطقه این افزایش جمعیت رخ داده و آهوی مغان توانسته به وضعیت مطلوبی از رشد جمعیتی دست یابد.

وی همچنین به برقراری سایت مرال در جنگل فندقلو اشاره و تأکید کرد: جمعیت مرال نیز در وضعیت فعلی به ۲۶ رأس رسیده است.

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان طرحی مبنی بر جابه جایی مکان گونه‌های در معرض خطر چند سالی است مطرح شده و امیدواریم بتوان به زودی این طرح را اجرا کرد.

خداپرست گفت: بر اساس این طرح محل زیستی گونه‌ها با هدف اصلاح ژنتیک تغییر می‌کند که در نظر داریم از زنجان چند رأس آهو و از آذربایجان شرقی چند رأس مرال به سایت‌های استان انتقال دهیم.

وی تأکید کرد: این اقدام تنفس ژنتیکی برای گونه‌ها به وجود آورده و موجب بهبود جمعیت و زادوولد آن ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: هر دو سایت احیای گونه‌های در معرض خطر در تعطیلات نوروزی آماده بازدید گردشگران است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید