خبر فوری

کیانوش عارفی : تأثیر تشدید بادهای 120 روزه سیستان بر هرمزگان

هرمزبان – کیانوش عارفی معاون هواشناسی هرمزگان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به تشدید باد 120 روزه ی جنوب شرق کشور، در برخی از مناطق شرقی استان، افزایش باد، احتمال گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان از 28 تا 30 تیرماه گفت: با تداوم تاثیر جریانات فصلی، در تنگه هرمز و دریای عمان، افزایش باد و در ارتفاعات استان طی ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

طی امروز چهارشنبه در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود. طی ساعات صبح در  سواحل و جزایر خلیج فارس، مه صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود و در ساعات عصر و شب در سواحل و جزایر غربی استان، با افزایش باد شمال غربی دریا متلاطم خواهد شد.

به گفته عارفی، ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود. توصیه می شود در ساعات بعدازظهر از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به تشدید باد 120 روزه ی جنوب شرق کشور،  در برخی از مناطق  شرقی استان، افزایش باد و احتمال  گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: صبح جمعه(30 تیرماه) تا اوایل هفته آینده  دریا با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج خواهد شد و طی این مدت اختلال در تردد های دریایی مورد انتظار است.

عارفی تأکید کرد: از نظر دمایی طی امروز تا پایان هفته افزایش 1 تا 3 درجه ای دما پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید