خبر فوری
مجتبی قهرمانی

قاچاق سوخت، معیشت نیست/ در برخورد با قاچاقچیان قاطع هستم

هرمزبان – رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت انجام خواهد شد، اعلام کرد: طرح جامعی با لایه های مختلف در این خصوص پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مجتبی قهرمانی صبح امروز (۲۸ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میناب ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) و ماه محرم از اقدامات بسیار خوب دادگستری میناب در راستای ارتقای امنیت این شهرستان، تشکر و قدردانی کرد.

قهرمانی با بیان اینکه یکی از گفتمان‌های رئیس قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، رعایت حقوق متهمین است، بر ضرورت توجه قضات به این موضوع مهم در صدور قرارهای تأمین به ویژه بازداشت موقت، تأکید کرد و افزود: در قانون ایران یکی از استثنائات پیش بینی شده موضوع بازداشت موقت است که باید حتماً با موارد اتهامی تناسب داشته باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به شرایط ویژه شهرستان میناب اظهار کرد: دستگاه قضایی استان همواره به این موضوع توجه داشته و اقدامات متنوعی را به منظور تقویت دادسرا و دادگستری میناب هم از طریق تأمین کادر قضایی و اداری مورد نیاز و هم از نظر تهیه تجهیزات و امکانات لازم، انجام داده است.

وی با بیان اینکه دادگاه انقلاب شهرستان میناب برای مدتی رئیس نداشته است، اضافه کرد: اخیراً با توجه به پیگیری های دادگستری استان، رئیس شعبه دادگاه انقلاب شهرستان میناب تعیین شده و شروع به کار کرده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع از سوی مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی، بیان کرد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان قضایی توجه به موضوع برخورد خوب با مراجعین بود که این موضوع به عنوان یکی از شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب نیازمند تمرین و توجه ویژه از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی است.

قهرمانی در تعریف مفهوم خدمت رسانی مطلوب نیز گفت: خدمت رسانی مطلوب به معنی انجام دادن کار مراجعین به نحو احسن و همراه با تکریم است به گونه ای که حتی‌المقدور دیگر نیاز به مراجعه مجدد نداشته باشند. وی اضافه کرد: خدمت رسانی مطلوب باید از ویژگی هایی، چون ارزان، سریع و کم فرآیند بودن برخوردار باشد و به همراه بی نیازی به مراجعه مردم، همراه با تکریم و سلامت اداری باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، پرمنفعت بودن، در دسترس بودن و قابل ارزیابی بودن با بهره مندی از فناوری و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های خدمت رسانی مطلوب عنوان کرد.

قهرمانی با بیان اینکه پیشکسوتان چراغ راه ما هستند، تأکید کرد: باید از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان ونخبگان و توانمندی‌ها و جایگاه برجسته آنها به موازات مشورت با مردم در حوزه کاری و تخصصی مان و در عمل به وظایف قانونی و اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قاچاق سوخت بحران امروز استان است، یادآور شد: روزانه ده‌ها میلیارد تومان از اموال بیت المال از طریق قاچاق سوخت، تاراج می شود که این موضوع عواقب ناگواری را در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد فاصله طبقاتی کاذب، کمبود نیروی کار تحصیل کرده، قانون گریزی برخی از جوانان و آسیب‌ها و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بزرگان منطقه و مردم و مسئولین نباید به فضاسازی‌های صاحبان زر و زور و حامیان قاچاقچیان سوخت توجهی داشته باشند، تأکید کرد: در حوزه مقابله با قاچاق سوخت طی روزهای اخیر، اقدامات بسیار خوبی از جمله در خصوص کشف مخازن غیرقانونی، دستگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و جمع آوری سلاح‌های فاقد مجوز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت در دریا انجام خواهد شد، به قاچاقچیان سوخت هشدار داد شناسایی لایه‌های مختلف این طرح تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت معیشت نیست، خاطرنشان کرد: امروزه قاچاقچیان سوخت با این درآمد هنگفت، شغل شان را با مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های بزرگ کشور هم عوض نمی‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید