خبر فوری

ساخت ۲۵۰ مسکن محرومان در مازندران آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا شریعتی ظهر پنجشنبه در جلسه هیئت‌امنای مجمع خیرین بسیج سازندگی مازندران که با حضور ربیع فلاح جلودار، رییس ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی استان در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین بسیج سازندگی مازندران باهدف محرومیت‌زدایی و ساخت خانه برای محرومین استان تشکیل‌شده است.

وی افزود: در اولین جلسه مجمع خیرین کشور بنا شد در سال آتی تشکیل مجمع خیرین بسیج سازندگی به‌عنوان برنامه الزام‌آور برای رده‌های سپاه تعریف شود.

رئیس بسیج سازندگی استان مازندران، با اشاره به اهداف شکل‌گیری بسیج سازندگی به‌فرمان مقام معظم رهبری در ۱۶ سال پیش، افزود: اقداماتی که این سازمان دنبال می‌کند ادامه همه کارهایی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی توسط جهاد سازندگی انجام می‌شد و تأکیدات مقام معظم رهبری هم انجام فعالیت‌های امیدبخش برای طبقات محروم کشور توسط سازمان بسیج سازندگی است.

سرهنگ شریعتی، محرومیت‌زدایی با محوریت توسعه و عمران روستایی، اشغال زایی و فعالیت در بخش زیرساخت‌های اساسی و حوزه اقتصاد مقاومتی را از مأموریت‌های بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: امروز با گستردگی میهن اسلامی ما ایران، نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف همچون، مسکن، اشتغال و… وجود دارد و به فرموده امام راحل، طاغوت آن‌قدر کشور را عقب نگه داشت که اگر ۵۰ سال، کار شبانه‌روزی صورت گیرد، این محرومیت همچنان وجود دارد.

وی، بابیان اینکه ملت ما نشان داد با همه گرفتاری‌ها به مدد مسئولین و اعتماد به رهبریت نظام در همه صحنه‌های دفاع حضورداشته است، ادامه داد: بسیج سازندگی هم در راستای فعالیت‌های بسیج سازندگی از بدو تأسیس تاکنون با سازمان‌دهی مردم در قالب اردوهای جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در رفع محرومیت‌ها اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

رئیس بسیج سازندگی استان مازندران، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر ورود عمیق‌تر بسیج سازندگی در مناطق محروم در کنار دولتمردان بر رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی تأکید داشتند.

سرهنگ شریعتی، گفت: مدلی که بسیج سازندگی برای رفع گرفتاری‌ها و محرومیت‌های مردم انتخاب کرده بر اساس سیره بزرگان و بر پایه مشارکت مردم است لذا در این مدل کوچک‌ترین و کمترین نوع مشارکت توسط مردم موردتوجه ما است.

وی، افزود: هیئت‌امنای بسیج سازندگی استان با این مدل برای بحث محرومیت‌زدایی و ساخت خانه برای محرومین، تشکیل‌شده است.

دبیر مجمع خیرین بسیج سازندگی مازندران، اظهار کرد: امسال ساخت ۲۵۰ واحد خانه برای محرومین را آغاز کردیم و کلید ۱۵۰ واحد آن در هفته بسیج به محرومین استان تحویل شد درعین‌حال کلید بیش از ۳۰ واحد دیگر در دهه فجر امسال به نیازمندان استان تحویل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته سرهنگ شریعتی، هزینه ساخت این واحدها ۵.۲ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲ میلیارد تومان آن توسط مردم و خیرین پرداخت‌شده است.

وی در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در مجمع خیرین برای محرومیت‌زدایی استان شد و افزود: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس مشارکت همه مردم حتی کمک اندک یک پیرزن در روستایی دوردست موردتوجه بود اکنون هم این کمک‌های اندک برای رفع مشکلات مردم اثرگذار است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید