خبر فوری

تبریز نخستین ماه زمستان را با آلودگی به پایان رساند/ شکستن رکود آلودگی هوا در تبریز/ 28 روز هوای ناسالم در دی ماه

داوود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: شاخص کیفی آلودگی شهر تبریز در میانگین 24 ساعت گذشته تا امروز 30 دی‌ماه بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون برابر با 140 پی اس ای بوده و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای تبریز از ابتدای آغاز فصل سرما آغاز شده، گفت: اداره کل محیط زیست استان از آغاز آلودگی هوا برای آگاه‌سازی مردم در زمینه همکاری برای کاهش آلودگی هوا توصیه‌ها و تمهیداتی ذکر کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست تصریح کرد: مهم‌ترین توصیه‌ها برای کاهش آلودگی هوا، به حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی در داخل شهر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، عدم سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ است.

وی افزود: پرهیز از سوزاندن ضایعاتی مانند لاستیک، سیم، زباله، کاهش سفرهای غیرضروری داخل شهر، صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی، معاینه فنی خودروهای شخصی، تنظیم منابع احتراق خانگی را اولویت در راستای مسؤولیت شهروندی قرار دهیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز راهکار خوبی برای پالایش آلودگی هوا در فضای بسته منازل است.

وی یادآور شد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

گزارش فارس حاکی است، در دی ماه امسال دو روز تنها هوای تبریز پاک بوده و دو روز در مرز هشدار و بقیه روزها ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید