خبر فوری

رشد صید میش ماهی در جاسک

هرمزبان:رئیس اداره شیلات شهرستان جاسک از صید بیش از 9 تن میش ماهی همزمان با آغاز فصل صید این ماهی در شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی رمضانی با بیان اینکه صید میش ماهی امسال و تاکنون نسبت به سال گذشته از پنج درصد رشد برخوردار بوده است، افزود: صید میش ماهی در آبهای شهرستان جاسک از دوم تیر آغاز شده است.

وی افزود: امید می‌رود امسال و تا پایان فصل صید میش ماهی شاهد رشد چشمگیری از صید این گونه باشیم. میش ماهی جزو با ارزش ترین ماهیان خوراکی خلیج فارس به حساب می‌آید. این گونه ارزش صادرات و ارزآوری بالایی برای صیادان منطقه دارد. این گونه ماهی به دلیل داشتن کیسه شنایی خاص که در زبان محلی به آن دولک می‌گویند نسبت به سایر گونه‌ها برتری دارد.

رمضانی ادامه داد: کیسه شنای میش ماهی که بسته به وزن آن با قیمت‌های متفاوتی به صادر کنندگان این محصول فروخته می‌شود به کشورهای چین، مالزی و جنوب شرق آسیا صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، میش ماهی یکی از بزرگترین ماهی‌های خوراکی حلال خلیج فارس است که بین 4 تا 60 کیلو وزن و تا 1.5 متر طول دارد./ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید