خبر فوری

با حضور وزیر صمت مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد

هرمزبان –با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، عباس علی‌آبادی در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همه دولت‌ها به‌دنبال توسعه از نوع توسعه پایدار هستند. برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پایدار بودن تولید هستیم و برای دستیابی به الگوی بومی تولید پایدار، به تولید ملی و شناخت مزیت‌های‌مان نسبت به سایر رقبای جهانی نیازداریم.

وی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «افزایش تولید»، منظورشان تولید پایدار است که باید بر پایه مزیت‌ها باشد.

وزیر صمت ادامه‌داد: امروزه باید برنامه‌ریزی لازم با همکاری بخش خصوصی انجام شود تا به‌سرعت از وضعیت فعلی خارج شویم، که یکی از پیش شرط‌های آن حرکت به سمت بهره‌وری و توسعه روابط بین‌الملل است تا تراز تجاری‌مان بهبود بخشیده شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو امروز باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، یادآور شد: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست، بلکه در این روش با تسهیل‌گری از بخش خصوصی حمایت کرده و نگاه جامعه را به این سمت سوق دهیم.

علی‌آبادی، «توسعه پهنه‌ها»، «پرهیز از خام فروشی و افزایش بهره‌وری»، «توسعه زنجیره‌های ارزش»، «تعهد به محیط زیست» و «اخلاق و حرکت در مدار اخلاق» را از موضوعات مهم پیش‌روی حوزه معادن و صنایع معدنی برشمرد و تاکید کرد: اجرایی شدن این موضوعات در دستورکار مدیران ایمیدرو قرار گیرد.

وزیر صمت گفت: مجمع جهانی اقتصاد سالیانه مواردی را به عنوان چالش‌های جهانی اقتصاد معرفی می کند که عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید