برگزاری آزمون صنایع‌دستی در کوخرد بستک

هرمزبان – رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بستک از برگزاری آزمون صنایع‌دستی برای صدور کارت شناسایی در کوخرد بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سید ابراهیم کوخردی روز شنبه 17 تیرماه 1402 با اعلام این خبر گفت: این آزمون با حضور 177 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در مجتمع فرهنگی ابو خالد کوخرد برگزارشده است.

او با اشاره به اینکه این آزمون در رشته‌های گلابتون دوزی، قلاب‌بافی، خوس دوزی و رودوزی‌های سنتی برگزارشده است، افزود: هنرمندان بعد از قبولی در آزمون و دریافت کارت صنایع‌دستی می‌توانند زیرپوشش بیمه صنعتگران قرار گیرند.

کوخردی تأکید کرد: دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت و مجوز تأسیس کارگاه صنایع‌دستی از دیگر مزایای داشتن کارت مهارت رشته‌های صنایع‌دستی است.

در حاشیه این آزمون، حاج شیخ محمد شاکر؛ امام‌جمعه کوخرد با اشاره به موضوع مهم عفاف و حجاب، نحوه پوشش بانوان کوخردی را قابل‌تحسین دانست و بر حفظ پوشش اسلامی و ادامه سیرت بزرگان تأکید کرد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید