خبر فوری

گفتگو با فرهنگی هرمزگانی در خصوص رتبه بندی معلمان

هرمزبان – در خصوص رتبه بندی معلمان با تعدادی از فرهنگیان صحبت کردیم و نظرات آنان را جویا شدیم که به مرور در پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، خبرنگار هرمزبان در گفتگو با مصطفی فرهمند از فرهنگیان هرمزگان نظرات وی در خصوص رتبه بندی را جویا شد که می توانید در ادامه مطالعه کنید:

 

هرمزبان : برای شرکت در رتبه بندی چه مراحلی را طی کردید و سرانجام چه رتبه ای کسب نمودید؟

مصطفی فرهمند: ابتدا مستندات خودم را بر اساس شیوه نامه رتبه بندی گردآوری کردم و سپس با ورود به سامانه RTB اقدام به بارگذاری مستندات نمودم. در مرحله بعد، اطلاعات توسط مدیران مستقیم بررسی و جهت ادامه فرآیند در اختیار امور اداری قرار گرفت. پس از کنترل امور اداری ، پرونده رتبه بندی به طور همزمان در اختیار ارزیاب حرفه ای ، حراست و گزینش قرار گرفت.

ارزیابان حرفه ای هر استان، پرونده های مربوط به استان های دیگر را بررسی می کنند و پس از اینکه مراحل بررسی به پایان رسید، پرونده در اختیار هیات ممیزه منطقه، استان و در نهایت هیأت ممیزه مرکزی قرار می گیرد. در پایان رتبه نهایی فرد جهت اعمال در سیستم و صدور حکم به پایگاه پرسنلی ارسال می شود.

پس از نهایی شدن رتبه، کارنامه همکار از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir قابل مشاهده بوده و در صورتی که همکار نسبت به رتبه خود اعتراض داشته باشد امکان ثبت اعتراض در سامانه فراهم گردید. دو مرحله امکان ثبت اعتراض و بارگذاری مستندات در فواصل زمانی ده روزه امکان پذیر بوده است.

در مورد من این مراحل طی شد و نهایتاً رتبه ای که کسب نمودم دانشیار معلم یا همان رتبه چهار بود.

بر اساس سنوات فکر می کردم رتبه 5 باشم که با توجه به تلاش و اهتمام دست اندرکاران بدون نگرانی و ناراحتی اعتراض خود را ثبت کردم و مطمئناً مورد رسیدگی و بررسی عادلانه قرار می گیرد.

طبق اطلاع رسانی های صورت گرفته، فرآیند رسیدگی به اعتراضات به این صورت است که ابتدا کلیه پرونده ها در امور اداری منطقه و استان به منظور کنترل سوابق ، مدرک تحصیلی، ضمن خدمت و ارزشیابی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن جهت بررسی به کارگروه تخصصی ارجاع داده می شود و در کارگروه تخصصی در دو بخش به اعتراضات رسیدگی می شود که بخش اول مستندات و بخش دوم شایستگی های عمومی است که بررسی می گردد و نتیجه بررسی ها مجدداً به هیات ممیزه ارجاع داده می شود.

در هیأت ممیزه رتبه های 1 و 2 در سطح منطقه و استان مورد بررسی و تأیید و رتبه های 3 و 4 و 5 در سطح هیأت ممیزه مرکزی (ستاد) مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.

 

هرمزبان: به طور کلی تا چه میزان از فرآیند رتبه بندی رضایت دارید؟

مصطفی فرهمند: رتبه بندی معلمان خواسته دیرینه معلمان است و دولت های گذشته زیر بار آن نرفته اند و به همت دولت سیزدهم و نظر مساعد ریاست محترم جمهوری اسلامی و همچنین پیگیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به مرحله اجرا درآمد.

اگر محدودیت های موجود را در هنگام قضاوت در نظر داشته باشیم، مطمئناً اجرای آن به این شیوه از عدم اجرای آن بهتر است و از زحمات مسئولین امر تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم در مرحله استمرار رتبه بندی از مشکلات آن کاسته شود و خواسته های همکاران به نحو بهتری تأمین شود.

 

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید