خبر فوری
گندم

عبداله رضایی: خرید تضمینی گندم در هرمزگان از 64هزار تن فراتر رفت

هرمزبان – سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: 64 هزار تن گندم در هرمزگان خرید تضمینی شد و فصل برداشت گندم در این استان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل از خبرگزاری فارس ، عبداله رضایی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان صبح امروز با بیان خرید تضمینی 64 هزار تن گندم در هرمزگان از نیمه فروردین امسال تاکنون، اظهار کرد: فصل برداشت گندم در استان به پایان رسید.

وی افزود: سال پیش 42 هزار تن گندم خرید تضمینی شده بود که امسال به 64 هزار تن با 52 درصد رشد رسید.

رضایی، همت کشاورزان و اقدامات ترویجی را دلیل اصلی افزایش تولید گندم در هرمزگان عنوان کرد.

وی درباره گلایه کشاورزان نسبت به دیر پرداخت شدن طلب هایشان نیز گفت: به صورت علی الحساب هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از ۲۵ اردیبهشت سال‌جاری، تاکنون ۴۰ درصد قیمت خرید تضمینی گندم به گندمکاران استان پرداخت شده است.

رضایی از تصویب و ابلاغ قیمت نهایی خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از سوی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی خبر داد و گفت: از این مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان‌ یارانه کاشت و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم است که مابه‌التفاوت آن هم به حساب گندمکاران هرمزگانی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: سامانه جهت خرید گندم های احتمالی تا تیرماه همچنان فعال خواهد بود اما برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی تقریبا به پایان رسیده است.

به گزارش فارس، پرداخت سریعتر پول گندم به کشاورزان در تشویق آنان به تولید در سال های آینده بسیار موثر است و مسؤولان امر وظیفه دارند تا در راستای حمایت از تولید، بدهی کشاورزان را سریع تر پرداخت کنند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید