حسام قربانعلی: پایان عملیات رفت حجاج با ۳۷۷ پرواز

هرمزبان – سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از پایان عملیات رفت حجاج بیت‌الله الحرام با ۳۷۷ پرواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل از ایسنا ، حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ با عنایت ویژه خداوند متعال، پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ اعزام حجاج بیت‌ عتیق پایان یافت. تا اول تیرماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با بیست‌ونهمن روز عملیات اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام، تعداد ۲۶ هزارو ۸۶۶ زائر به همراه ۵۷۹ هزارو ۷۸۳ کیلوگرم بار از فرودگاه امام خمینی (ره) در قالب ۱۱۶ پرواز سورتی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی تشریح کرد: ۳۷۷ پرواز از ۲۱ مبدأ انجام شد و حجاج عزیز به سرزمین وحی منتقل شدند و در مجموع ۸۸ هزارنفر از حجاج و عوامل خدمت‌گزار در این فریضه الهی شرکت داشتند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بیان کرد: متوسط تاخیر پروازها در این عملیات ۴۰ دقیقه بود درحالی‌که ۱۱۲ پرواز رأس زمان برنامه‌ریزی شده و ۶۰ پرواز با تعجیل انجام شد. این میانگین تأخیر نیز به‌دلیل انجام چک‌های الزامی در ایستگاه‌های عملیاتی ما بود که برای انجام تعمیرات سبک و چک عملیاتی و به‌منظور آرامش و ایمنی پرواز پیرو درخواست خلبان‌های پرواز در ایستگاه مشهد، اصفهان و تبریز صورت گرفت.

قربانعلی خاطرنشان کرد: دو مبدأ جدید نیز پیرو فرمایش مقام معظم رهبری برای ایجاد رفاه و تسهیلات بیشتر برای حجاج اهل تسنن برنامه‌ریزی شد که دو پرواز از فرودگاه قشم و همچنین در فرودگاه چابهار به‌دلیل بعد مسافت پرواز حجاج صورت گرفت.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید