خبر فوری

کاشت ذرت برای اولین بار در مرکز ماده ۱۶

هرمزبان – در راستای توانمندسازی و آموزش های مهارتی جامعه هدف مرکز ماده 16، برای اولین بار بخشی از زمین زراعی این مرکز زیرکشت ذرت قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای توانمندسازی و آموزش های مهارتی جامعه هدف مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین موضوع ماده 16، برای اولین بار بخشی از زمین زراعی این مرکز زیرکشت ذرت قرار گرفت .

کاشت ذرت در زمینی به مساحت ۳ هکتار صورت گرفته که در حال حاضر ۱۵ هزار متر از این زمین زراعی زیر کشت ذرت به روش سنتی قرار دارد . ذرت برداشت شده از این زمین زراعی در کارخانه روغن گیری و مرغداری مورد استفاده قرار می گیرد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان در این خصوص گفت : بازگشت دوباره معتادین بهبود یافته به اعتیاد به ویژه معتادین متجاهر یکی از چالشهای برنامه های پیشگیرانه و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر به شمار می رود که توانمند سازی این افراد راهی موثر و تاثیر گذار در رفع این مشکل و اصلاح چرخه معیوب بازگشت مجدد است.

وی بیان کرد: مهارت آموزی ، اشتغال و صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است و تا زمانیکه رویکرد صیانت از بهبود یافتگان و افراد و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه خواستار همراهی خیرین، تشکلهای مردمی، گروههای جهادی و فعالین فرهنگی و اجتماعی استان در موضوع توانمند سازی جامعه هدف این مرکز شد و تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار و کمبود زیرساختها همراهی تشکلهای مردمی به ویژه خیرین و گروهای جهادی در این خصوص می تواند بسیار موثر باشد .

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید