معرفی نخستین ماهواره پایش زمین با چند حسگر

هرمزبان – یک نوآفرین وابسته به موسسه فناوری هند مَدرَس، در نظر دارد نخستین ماهواره پایش زمین با چند حسگر را، تولید و سال آینده آن را به فضا پرتاب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، یک نوآفرین وابسته به موسسه فناوری هند مَدرَس، در نظر دارد نخستین ماهواره پایش زمین با چند حسگر را، تولید و سال آینده آن را به فضا پرتاب کند. این ماهواره که GalaxEye نام دارد، از یک دوربین طیف مرئی با قابلیت تصویربرداری هماهنگ ساخته می‌شود و می‌تواند ضمن بهره‌گیری از فناوری ترکیب داده‌ها، به طور همزمان چندین تصویر تهیه کند.

گفتنی‌ست فناوری ترکیب داده‌ها، درک بی‌نظیری را از فضا به ارمغان می‌آورد و ماهواره‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیند تصویربرداری در همه شرایط جوّی را در همه زمان‌ها، بدون تداخل جوّیِ رایج در ماهواره‌های حاوی یک حسگر، انجام دهند.

این فناوری همچنین، امکان تولید تصاویر با وضوح بسیار بالا را از طریق یک ماهواره کوچک فراهم می‌کند و پس از عملیاتی شدن کامل، پوشش جهانی را در کمتر از ۱۲ ساعت امکان‌پذیر خواهد ساخت.

منبع: خبرگزاری برنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید