کنگره آمریکا دو لایحه جدید درباره هوش مصنوعی را بررسی می‌کند

هرمزبان – سناتور‌های آمریکایی در جریان رسیدگی به مسائل پیرامون هوش مصنوعی، دو لایحه جدید درباره این فناوری ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، بر اساس یکی از این لوایح، دولت آمریکا موظف می‌شود در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل با مردم، شفاف باشد. همچنین بر اساس لایحه دیگر، دولت باید دفتری ایجاد کند تا مشخص کند آیا این کشور همچنان در حال رقابت در زمینه آخرین فناوری‌هاست یا نه.

قانونگذاران آمریکایی شروع به بررسی قوانین جدیدی کرده‌اند که با ظهور هوش مصنوعی مورد نیاز خواهد بود. این فناوری در اوایل سال جاری میلادی و زمانی که چت‌ربات «چت جی پی تی» در دسترس عموم قرار گرفت، خبرساز شد.

سناتور‌ها «گری پیترز»، «مایک براون» و «جیمز لنکفورد» لایحه‌ای را ارائه کردند که بر اساس آن، سازمان‌های دولتی آمریکا باید به مردم بگویند که در چه زمانی از هوش مصنوعی برای تعامل با آن‌ها استفاده می‌کنند.

این لایحه همچنین دستگاه‌ها را ملزم می‌کند تا راهی برای مردم ایجاد کنند تا بتوانند در مورد هر تصمیمی که توسط هوش مصنوعی گرفته می‌شود، تجدیدنظر کنند.

سناتور «مایک براون» در این باره گفت: دولت باید در استفاده از هوش مصنوعی فعال و شفاف باشد و اطمینان حاصل کند که تصمیمی بدون دخالت انسانی به عنوان مسئول گرفته نمی‌شود.

سناتور‌ها «مایکل بنت»، «مارک وارنر» و «تاد یانگ» نيز لایحه‌ای ارائه کردند که بر اساس آن دفتری برای تجزیه و تحلیل رقابت جهانی ایجاد می‌شود که تلاش می‌کند تا آمریکا در توسعه هوش مصنوعی در جهان پیشرو باشد.

«مایکل بنت» گفت: ما نمی‌توانیم رقابت در فناوری‌های استراتژیک مانند نیمه‌رساناها، محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی را به رقبایی مانند چین ببازیم.

اوایل این هفته، «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا گفته بود که سه جلسه توجیهی برای سناتور‌ها در مورد هوش مصنوعی برنامه‌ریزی کرده است.

این جلسات شامل مروری کلی بر مبانی و کلیات هوش مصنوعی، بررسی چگونگی دستیابی آمریکا به رهبری این فناوری در جهان و یک جلسه طبقه بندی شده در مورد مسائل دفاعی و اطلاعاتی و پیامدهاست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید